۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۸۶۶۰۶
آیت الله نظری:

مسؤولان به اعتباری بودن مقام و منصب توجه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری گفت: مقام و منصب از آنجا که اعتباری است؛ باید تنها در جهت خدمتگزاری به خلق مورد استفاده قرار گیرد.
آيت الله عبدالله نظري
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، از علمای مازندران، روز گذشته در دیدار با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی که در بیت وی حضور یافت، ریاست را امری اعتباری دانست و با بیان این که پست، مقام و ریاست تکبر وجودی ندارد، افزود: مقام و منصب از آنجا که اعتباری است؛ اما بسیار تأثیرگذار است و باید تنها در جهت خدمتگزاری به خلق مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله نظری با بیان این که مازندران ثبت تشیع دارد، ادامه داد: یکی ازمهم‌ترین ویژگی های مردم این استان ولایت‌مداری و ارادت خالصانه و قلبی به ائمه اطهار(ع) است که در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه‌های محرم و رمضان به اثبات رساندند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه همچنین مردم مازندران را مرزبانان کشور در طول تاریخ معرفی کرد و بیان داشت: مردم ولایت‌مدار این استان در طول تاریخ همواره از ارزش‌های دینی و اسلامی حفاظت کردند.

آیت الله نظری تصریح کرد: این ثبت تشیع و مرزبانی مردم مازندران در طول تاریخ ولایت‌مداری و استعدادهای مذهبی آنها را تقویت کرده و امروز مردم این استان در دفاع از ولایت و ارزش‌های اسلامی زبانزد خاص و عام هستند.

وی درادامه سخنان خود با اشاره مدیریت حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای در بیست سال گذشته کشور خاطرنشان کرد: بنده از دوران مبارزاتی و حتی پیش از آن نیز به ایشان ارادت داشتم و این ارادت من هر روز نسبت به رهبری انقلاب بیشتر می‌شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه زهد مالی و کف نفس را دو ویژگی بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: بنده این مطلب را چندین بار در منابر و خطابه های خود برای عموم و حتی خواص بیان کردم؛ چون رهبری معظم انقلاب اسلامی از جنبه مالی زهد دارند از آن جهت که از خود خانه و آشیانه ندارند و در منزلی استیجاری زندگی می کنند.

آیت الله نظری تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای ازآن جهت نیز کف نفس دارند؛ چون علیرغم این که مرجعیت به ایشان رو کرده است؛ اما ایشان با وجود دیگر علما و مراجع حاضر به پذیرش مقام مرجعیت نشدند و رساله ندادند و این مسأله یکی از کارهای بسیار خوب ایشان بود که نشان دهنده کف نفس معظم له دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به وجود مواهب طبیعی بسیار مناسب در مازندران تلاش بیشتر مسؤولان کشور واستان برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم این استان ولایت مدار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید به مازندران از نظر کیفی و کمی اهمیت بیشتری دهند چون مردم و علمای این استان مرزبانان تاریخ بودند و در دوران انقلاب اسلامی نیز نقش برجسته ای در تحکیم این نظام الهی ایفا کردند.

آیت الله نظری ادامه داد: مردم ازمسؤولان و مدیران کشور و استان توقع دارند و می‌خواهند از نور اسلام و روحانیت سیراب شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که خوشبختانه عوامل خدمتی در استان وضعیت خوبی دارند، اضافه کرد: مازندران بافت خوبی دارد؛ فقط مردم این استان باید از جنبه مالی و معیشتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار با قدردانی از توجه آیت الله نظری به مسائل و مشکلات جامعه به ویژه مردم گفت: ما هم تلاش خواهیم کرد تا این مشکلات مرتفع شود.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که برای رفع مشکلات مازندران با استاندار هماهنگی شده شده است، ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این استان مرتفع شود.

وی همچنین توجه مردم استان مازندران به شعائر دینی و تلاش برای تقویت آن را ستودنی عنوان کرد./950/پ201/س
ارسال نظرات