۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۸۶۹۵۹

نگاهی کوتاه به فعالیت حوزه علمیه امام خمینی گرگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان با اشاره به فعالیت سی ساله این حوزه علمیه گفت: تاکنون هزار و 300 طلبه از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده‌اند.
مدير حوزه علميه امام خميني گرگان
حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با بیان این کهمدرسه علمیه امام خمینی و مدرسه علمیه الزهرا پس از اجازه از امام خمینی(ره) در سال 60 شروع به کار کرد، افزود: در حال حاضر این حوزه زیر نظر آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر یکصد و 90 طلبه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان مشغول به تحصیل هستند، افزود: این طلاب در ده پایه تحصیل به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان با بیان این که حوزه علمیه گرگان یکی از حوزه‌های مجهز کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار این حوزه تاکنون هزار و 300 طلبه از این حوزه فراغ التحصیل شده‌‌اند.

حجت‌الاسلام ملکی با اشاره به این که حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان پیشگام فعالیت‌های حوزوی در استان گلستان محسوب می‌شود، بیان داشت: افزون بر کلاس‌های معمول در این حوزه درس خارج برخی علمای استان به ویژه آیت الله نورمفیدی نیز در طول سال در حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به نقش حوزه های علمیه در پرورش شخصیت‌های دینی و علمی اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز نشر ارزش ها و احکام اسلامی بودند و امروزه نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید علوم دینی محسوب می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت حوزه علمیه خواهران الزهرا در گرگان‌ ادامه داد: این حوزه نیز زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان گلستان مشغول فعالیت است.

حجت الاسلام ملکی با بیان این که حوزه علمیه الزهرا گرگان نخستین مدرسه علمیه استان‌های شمالی در راه‌اندازی سطح سه بوده است، ادامه داد: در حال حاضر یکصد و 50 نفر در مقطع کارشناسی و 75 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه علمیه الزهرا مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین از فعالیت 45 استاد در دو حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) و الزهرای گرگان خبر داد./950/پ202/س
ارسال نظرات