۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۷۶۵۲
آیت الله طبرسی:

جشنواره‌های فرهنگی تاثیر مثبتی بر توسعه فرهنگ شیعی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جشنواره قصه‌گویی رضوی به عنوان یک پروژه فرهنگی تدوین‌کننده راهبردهای بنیادین در پرورش استعدادها و بروز اندیشه‌ها با تکیه بر فرهنگ دینی، ملی و بومی است.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره قصه‌گویی رضوی در ساری بیان داشت: این اقدام بدیع به طور یقین دارای بازخوردهای فرهنگی و ا‌جتماعی متعدد است که ثمره های آن را می‌توان در لایه‌های فکری قشر کودک و نوجوان استان و حتی خانواده‌ها جستجو کرد.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی رضوی به عنوان یک پروژه فرهنگی تدوین‌کننده راهبردهای بنیادین در پرورش استعدادها و بروز اندیشه‌ها با تکیه بر فرهنگ دینی، ملی و بومی است.

امام جمعه مرکز استان با بیان این که مازندران برای نخستین بار میزبانی جشنواره قصه‌گویی رضوی را عهده‌دار شد، تصریح کرد: میزبانی چنین رویدادی در درجه نخست نشانگر دو مقوله اساسی است که شامل اهمیت قائل شدن برای حرکت‌های فرهنگی و تلاش در راستای ترویج این فعالیت‌ها است که زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها از طریق برگزاری جشنواره‌ای این چنین پر بار و پرثمر نیز قابلیت تحقق را پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله طبرسی با تاکید بر بازتاب‌های مثبت جشنواره قصه‌گویی رضوی یادآور شد: پیامدهای مفید این حرکت فرهنگی و تأثیرات عمیق آن بر فرآیند حرکت‌های فکری جامعه کودکان و نوجوانان استان موثر و بدون هیچ توضیحی بر همه اهالی فکر و اندیشه و نیز بر آحاد مردم فرهنگ دوست استان لاله‌خیز و اندیشه‌پرور مازندران روشن است.

‌وی با تاکید بر این که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و دینی تاثیر مثبتی بر توسعه فرهنگ شیعی دارد و باید به طور مستمر برگزار شود، خاطرنشان کرد: میزبانی کانون پرورش فکری در این حرکت فرهنگی و دینی تحسین‌برانگیز است و برای‌ تداوم چنین برنامه‌هایی که تاثیر مستقیمی بر فعالیت‌های دینی دارد، باید مورد اهتمام دستگاه‌های اجرایی متولی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار امیدواری کرد‌ در پرتو تلاش مراکز فرهنگی و حمایت سایر سازمان‌ها و مردم شاهد اینگونه اقدامات فرهنگی و امیدآفرین باشیم./950/پ202/ص
ارسال نظرات