۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۸۸۴۱۰
امام جمعه خوی:

بصیرت و حفظ وحدت، ایران را در فتنه 88 واکسینه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در قم، اظهار داشت: اصلی‌ترین خواسته ایشان حفظ وحدت عملی است؛ چون شاهد بودیم که همین حفظ وحدت، بصیرت و ایستادگی مردم ایران در برابر فتنه سال 88، کشور را از میکروب‌های سیاسی و اجتماعی واکسینه کرد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر ولی امر مسلمین به استان قم یک سفر تاریخی، با برکت، راهگشا و سرنوشت‌ساز برای حوزه‌های علمیه تشیّع و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

منزوی ساختن حوزه‌های علمیه توطئه دیرینه دشمن

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون خود با اقشار مختلف به ویژه سخنرانی در اجتماع طلاب، اساتید، مدیران و بزرگان حوزه علمیه قم توطئه‌های دشمنان مبنی بر خارج ساختن مردم از صحنه، منزوی ساختن روحانیت و حوزه‌ها و در نهایت ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی را یادآوری کردند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به رهنموهای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با تعامل سازنده حوزه‌های علمیه و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی و رسالت هر کدام در برابر دیگری تذکراتی را یادآوری فرمودند که لازم است روحانیت معزز و مسؤولان نظام بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حفظ وحدت عملی اصلی‌ترین خواسته رهبر معظم انقلاب

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه های راه گشا و سرنوشت ساز ولی امر مسلمین در ارتباط با برنامه های آموزشی حوزه‌های علمیه اذعان داشت: لازم است طلاب و اساتید، تبعیت از سیره سلف صالح در برنامه‌های آموزشی و درسی حوزه‌های علمیه را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در دستور کار خوش قرار دهند.

خطیب نمازجمعه خوی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص توطئه دیرینه دشمنان مبنی بر تبلیغ اسلام منهای روحانیت و یا اسلام منهای سیاست اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته رهبر معظم انقلاب حفظ وحدت عملی نه زبانی است، چراکه حفظ وحدت، بصیرت و ایستادگی مردم ایران در برابر فتنه سال 88 سبب شد کشور در برابر میکروب‌های سیاسی و اجتماعی واکسینه شود.

عزم ملّی برای طرح هدفمند کردن یارانه ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهامت و شجاعت دولت در به مرحله اجرا رساندن طرح هدفمندکردن یارانه ها اظهار داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هدفمندکردن یارانه ها یک اراده و عزم ملی لازم است.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به وجود اسراف بیش از حد در جامعه و عادلانه نبودن بسیاری از یارانه های موجود از اقشار جامعه درخواست کرد: دولت را در این اقدام جهادگونه حمایت کنند و مواظب توطئه های خائنانه دشمنان و عوامل داخلی آنان باشند.

وی در پایان با نقل روایتی از امیرمؤمنان‌(ع) اظهار داشت: چنگ زدن به تقوا سبب دوری از سختی‌ها، شیرین شدن تلخی‌ها، کنار رفتن موج‌های متراکم، آسان شدن مشکلات و همچنین بازگشت عزّت و عظمت از دست رفته می‌شود./938/پ201/س
ارسال نظرات