۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۸۷۴۶
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

گوشه دیگری از احترام متقابل رهبر معظم انقلاب و علما

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، نکاتی خواندنی را از دیدار والد خود آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی که طی روزهای گذشته با رهبر معظم انقلاب در قم صورت گرفت، بیان کرد.
ديدار مراجع و علما با رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی حسینی مرتضوی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نکاتی خواندنی را از دیدار پدر خود آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی که طی روزهای گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم صورت گرفت، بیان کرد.

وی افزود: آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی به همراه هفت تن از فرزندان و چهار نفر از اعضای بیت، به محل اقامت رهبر معظم انقلاب در قم رفتند و با ایشان دیدار کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای کاملاً صمیمی و معنوی در دفتر ایشان در قم صورت گرفت، ادامه داد: در این دیدار مباحث بسیار مهمی در خصوص مسائل درسی حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب و آیت الله شاهرودی بیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی با اشاره به این که در این دیدار حاضرین جلسات در خصوص مباحث درسی حوزه اظهار نظر می کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند، اگر دورس سطح مانند مکاسب، رسائل و کفایه از سوی طلاب به خوبی خوانده شود کافی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری بیان کردند: اگر دروس سطح به طور جدی و دقیق از سوی طلاب خواندن شود، استعداد یک طلبه تکمیل می شود و برای تخصصی شدن آماده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکید داشتند خواندن دروس سطح به شکل دقیق، علمی و واقعی یک طلبه را پخته می کند و برای موضوعات تخصصی آماده می کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله شاهرودی به دلیل کهولت سن و کسالتی که داشتند از پای ماشین تا محل حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی را با ویلچر طی کردند، خاطرنشان کرد: محافظان دفتر مقام معظم رهبری مکرراً تأکید می کردند که آقا را اذیت نکنید و با همه علما و بزرگان رفتار بسیار مناسبی داشتند.

وی ادامه داد: زمانی که آیت الله شاهرودی با ویلچر وارد محل اقامت رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند، آقا از جای خود برخواستند و چون بر روی صندلی های اطراف رهبر معظم انقلاب بزرگانی نشسته بودند، رهبری در حالت ایستاده دستور دادند به سرعت برخی میزها را از کنار و گوشه بردارند و بعد آیت الله شاهرودی را با احترام در کنار خود نشاندند و تا والد بنده در جای خود مستقر نشد، رهبری بر روی صندلی خود ننشستند و این گونه احترام مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت بود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی افزود: بنده خواستم دست مقام معظم رهبری را نیز ببوسم که ایشان اجازه این کار را ندادند.

وی با بیان این که صمیمیت و معنویت دیدار مراجع و علما با رهبر معظم انقلاب اسلامی وصف ناپذیر است، خاطرنشان کرد: این صمیمیت و علاقه نشان دهنده ارتباط عمیق مراجع و علما با مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری درادامه سخنان خود گفت: در این دیدار در رابطه با تقریرات دروس خارج مرحوم آیت الله سید محمود شاهرودی(ره)، والد معظم آیت الله سید محمد شاهرودی، بین ایشان و مقام معظم رهبری گفت و گو شد که در پایان دیدار یک دوره تقریرات درس اصول آیت الله سید محمود شاهرودی(ره) با قلم آیت الله مروج شوشتری که در هفت جلد زیر نظر آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی تنظیم و منتشر شده است، به رهبر انقلاب اهدا شد./950/ ت301/ج
ارسال نظرات