۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۹۰۹۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌:

رشد و بالندگی جامعه‌ دغدغه‌ شاعران انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش آرامگاه قیصر امین پور اظهار داشت:: قیصر امین‌پور در کنار توجه به صنایع لفظی، از دریافت صحیح صنایع معنوی نیز برخوردار است که در نوع خود مثال‌زدنی است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین رونمایی از آرامگاه قیصر امین پور و همایش حرف‌های ناتمام که به مناسبت نکوداشت سومین سالگرد شاعر فقیه معاصر، در گتوند برگزار شد، اظهار داشت: وجود قیصر امین‌پور سرشار از تواضع، متانت و اخلاص بود و به جرات می‌گویم اگر او را نمی‌شناختم، نمی‌توانستم این مسائل را درباره وی بیان کنم.

وی افزود: صبر و شکیبایی از خصوصیات جدایی‌ناپذیر قیصر بود و در طول چند‌ سال که مسیر خانه تا بیمارستان را برای دیالیز طی می‌کرد، هیچ‌وقت از درد جسمانی ناله نکرد؛ درد قیصر امین‌پور و دیگر شاعران انقلابی ما درد انسانی، درد جامعه و بشر امروز بود؛ درد این موضوع که جامعه باید به تعالی، رشد و پویایی برسد.

وی با بیان این موضوع که اشراف مقام معظم رهبری بر شعر و ادب پارسی بر کسی پوشیده نیست، گفت: رهبر انقلاب در این سال‌ها چشم امید به قیصر و امانتی که در دست او بود، بسته بودند؛ چه بهتر که دانش‌آموخته‌های دوره‌های مختلف تحصیلی، پایان‌نامه‌های خود به قیصر امین‌پور اختصاص دهند تا این شاعر بزرگ به جامعه بیشتر معرفی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قیصر امین‌پور را همچون مسیح دانست و گفت: نام او قیصر بود؛ اما قیصرهای روم و یونان را تداعی نخواهد کرد، چرا که اهل ظلم و ستم بودند، اما قیصر چون مسیح بود؛ اینک تمام جامعه ایران به بزرگی قیصر امین‌پور اعتقاد دارد، همان طور که رهبر شاعرنواز جمهوری اسلامی ایران، او و دوستانش را نخستین رویش‌های انقلاب در عرصه شعر می‌داند.

حسینی با قرائت اشعاری از قیصر امین‌پور در میان سخنان خود، به منحصر به فرد بودن اعتدال کلامی او اشاره کرد و گفت: قیصر امین‌پور در کنار توجه به صنایع لفظی، از دریافت صحیح صنایع معنوی نیز برخوردار است که در نوع خود مثال‌زدنی است.

وی از قیصر امین‌پور به عنوان شاعری توانا و دانا در شناخت قالب‌های شعری نام برد و گفت: او شاعری است که تمامی قالب‌های شعری را به خوبی شناخته‌ و در آن قالب‌ها زیباترین و ماندگارترین شعرها را سروده است؛ او از بزرگان انقلاب است که جای پای مبانی و معانی آن را می‌توان در جای جای اشعارش مشاهده کرد./945/د102/س
ارسال نظرات