۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۸۹۹۸۲
بیستم آبان؛

نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی بیستم آبان ماه با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در مازندران برگزار می شود.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندراني
حجت الاسلام علی رضانژاد، دبیرکمیته اجرایی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی، درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، گفت: نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی بیستم آبان ماه با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در مازندران برگزار می شود.

وی همچنین ازحضور آیت طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، آیت الله حائری شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان، استاندارمازندران، محمد جواد لاریجانی و رحیم پور اذغدی به عنوان سخنرانان این کنگره خبرداد.

دبیرکمیته اجرایی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی نخستین هدف برگزاری این کنگره را احیاء مجموعه آثار آیت الله صالحی مازندرانی عنوان کرد و افزود: در همین رابطه هفت اثر علمی این عالم ربانی از سوی دبیرخانه کنگره به چاپ رسیده است که در روز برگزاری کنگره به عنوان محصولات فرهنگی توزیع خواهد شد.

وی از چاپ کتاب سیری در اندیشه های صالح جاوید از سوی کمیته علمی کنکره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی خبر داد و بیان داشت: این کتاب یک دوره اندیشه شناسی آیت الله صالحی مازندرانی در باب مسائل اعتقادی، اخلاق و دیدگاه های این عالم ربانی در خصوص ولایت فقیه، توحید شناسی و نبوت شناسی است که از سوی مؤلفان جمع آوری شده و زیرچاپ قرار دارد.

مسؤل نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه آزاد سوادکوه همچنین به چاپ مجموعه مقالات، مصاحبه ها با شاگردان آیت الله صالحی مازندرانی و نیز زندگی نامه این فقیه از سوی کمیته علمی کنگره اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع ده اثر علمی آیت الله صالحی مازندرانی از سوی دبیرخانه کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام رضانژاد همچنین از چاپ تمبر یادبود آیت الله صالحی مازندرانی از سوی دبیرخانه کنگره با همکاری اداره کل پست استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تمبر یادبود در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

وی به نصب تندیس آیت الله صالحی مازندرانی در زادگاه او اشاره کرد و ادامه داد: علاوه براین نامگذاری برخی میادین و خیابان های بزرگ درشهرستان سوادکوه و نیز افتتاح برخی مؤوسسات دینی و فرهنگی با نام آیت الله صالحی مازندرانی بخشی از برنامه های نخستین کنگره ملی این عالم برجسته است.

دبیرکمیته اجرایی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی ادامه داد: برگزاری مراسم انسی با قرآن، نمایشگاه بزرگ کتاب و نیز عصری با شعر نیز از دیگر برنامه های جنبی این کنگره است.

وی با بیان این که تیزر تبلیغاتی و کلیپی از زندگینامه آیت الله صالحی مازندرانی نیز تهیه شده که در ایام برگزاری کنگره ازسوی شبکه طبرستان پخش خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر این که درایام برگزاری کنگره میزگرد علمی نیز با حضور اساتید حوزه در شبکه طبرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضانژاد همچنین از به صدا درآمدن زنگ عالم و مرجعیت همزمان با برگزاری نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی درمدارس استان خبر داد./950/پ202/الف
ارسال نظرات