۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۰۴۴۷
صبح امروز برگزار شد؛

مراسم سوگواری شهادت امام باقر در بیوت مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت امام محمدباقر(ع)، امروز با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
سوگواري ائمه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام محمدباقر(ع) با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم، صبح امروز در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار شد.

براساس این گزارش، مراسم مرثیه خوانی و ذکر مناقب حضرت امام محمدباقر(ع)، امروز با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، سیدموسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید برگزار و سخنرانان در این مراسم به گوشه‌ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخته و همچنین ذاکران اهل بیت در رثای پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مرثیه خوانی کردند.

همچنین اقشار مختلف مردم امروز و شب گذشته با برپایی دسته‌های سینه زنی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عزاداری پرداخته و این مصیب را به بانو کریمه اهل بیت(ع) تسلیت گفتند.

عاشقان و دوستداران ولایت دیشب همزمان با شب شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) در حرم حضرت معصومه(س)،‌ مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکیه‌های استان قم با برپایی مراسم عزاداری شهادت پنجمین امام شیعیان جهان را به پیشگاه امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم شب گذشته نیز میزبان زائران دلسوخته و آرزومندان حرم نورانی امام محمدباقر(ع) بود.

مراسم سوگواری آن امام همام با حضور طلاب، استادان و مدیران مدارس علمیه در شهر مقدس قم برگزار و مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در رثای شهادت جانسوز امام باقر (ع) مرثیه خوانی کردند./917/پ202/ص
ارسال نظرات