۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۹۰۷۳۱
یکم آذرماه؛

نشست علمی بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی به همت گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
نشست علمي


به گزارش خبرگزاری رسا، گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی تخصصی «بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی» را با هدف بررسی و شناخت اصل در روابط دولت اسلامی با دول غیر اسلامی برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، محورهای عمده این نشست، بررسی و تبیین نظریه اصالت جنگ و جهاد و نظریه اصالت صلح و نیز قاعده مصلحت در روابط خارجی دولت اسلامی است که طی آن حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد ورعی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر جواد منصوری، معاون سابق وزیر امور خارجه به عنوان سخنران و حجت‌‌الاسلام‌ مهدی فیروزی به عنوان دبیر نشست، به ارائه مباحث یادشده ‌خواهند پرداخت.

اصل و قاعده بودن جنگ و جهاد یا صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در روابط خارجی دولت اسلامی با دول غیر اسلامی و اینکه آیا می‌توان اصل را مصلحت اسلام و امت اسلامی دانست، از جمله پرسش‌هایی هستند که در این نشست سعی می‌شود بدان‌ها پاسخ داده شود.

گفتنی است، نشست علمی بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی، از ساعت 9 تا 12 روز دوشنبه یکم آذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مفید قم، به نشانی انتهای 45 متری صدوق برگزار می‌شود و حضور تمامی علاقه‌مندان در آن آزاد است. /920/د102/ص

ارسال نظرات