۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۹۰۸۹۷
خطیب جمعه قطیف تاکید کرد:

پرهیز از آسیب رساندن به دیگران در برنامه های دینی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از ایجاد مزاحمت برای دیگران در هنگام برگزاری شعایر دینی به شدت انتقاد کرد.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان طی سخنانی که در جمع کثیری از شیعیان این شهر ایراد نمود با اشاره به تاکید اسلام بر انجام کارهای گروهی گفت: برنامه های دینی دارای پیامدهای اجتماعی هستند و سبب نظم بخشیدن به جامعه می شوند بر همین اساس است که اسلام همواره بر فعالیتهای گروهی حتی در عبادات تاکید دارد.

وی افزود: این امر باید به عاملی جهت نظم جوامع اسلامی تبدیل شود و سایر جوامع به جامعه اسلامی به عنوان الگوی نظم بنگرند.

حجت الاسلام صفار تصریح کرد: متاسفانه جوامع اسلامی در وضعیت مناسبی به سر نمی برند و بسیاری از کشورهای اسلامی در حالت آشوب و بی قانونی که قرار دارند و حتی در عبادات و شعایر مذهبی نیز ادب را رعایت نمی کنند و به سایرین آزار فراوانی وارد می سازند.

خطیب جمعه قطیف خواستار برگزاری شعایر دینی بر اساس ارزش های آن شد و اظهار داشت: مردم باید در اجتماعات و برنامه های گروهی خود به گونه ای عمل کنند که ارزش این برنامه ها حفظ شود و با تمسک به فرهنگ، حفظ هوشیاری و احترام به حقوق دیگران از آموزه های اسلامی پیروی نمایند و در غیر این صورت از اصل دین و آموزه های ناب آن غافل و دور می شوند.

وی ادامه داد: برخی از افراد در هنگام ادای مراسم حج یا زیارت بارگاه های مقدس جانب ادب را کنار می گذارند و احترام به دیگران و نظم را از یاد می برند و تنها به فکر ادای اعمال خود هستند./980/
ارسال نظرات