۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۹۰۹۶۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان:

دهه ولایت بهترین فرصت برای تبیین جایگاه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، عید سعید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان دانست و گفت: دهه ولایت مناسب ترین فرصت برای تبیین جایگاه ولایت فقیه است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزار خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیر زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع هیأت های مذهبی استان در رشت با تبریک در پیش بودن عید سعید غدیر، دهه ولایت را مناسب ترین فرصت برای تبیین جایگاه ولی فقیه دانست.

وی افزود: دهه ولایت، فرصت مغتنمی برای ترویج مفاهیم غدیر و ولایت در جامعه است که باید به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرد.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان یادآور شد: حادثه غدیر که از آن به عنوان اکمل دین نام برده می شود، سند روشن و محکم امامت و ولایت معصومین(ع) در پیش چشم روشن بینان تاریخ است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان مساجد را کانون برگزاری مراسم فرهنگی برشمرد و گفت: مساجد در برگزاری دهه ولایت، فعال و منسجم عمل کنند و در این راستا از مشارکت مردمی بهره گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هیأت های مذهبی را پایگاه مناسبی برای بیان معارف دینی دانست و افزود: باید در کارها مکتب حیات بخش و ظلم ستیزی امام حسین (ع) و شهدای کربلا را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود، یکی از آسیب های جدی در فرهنگ عزاداری ها را عدم اخلاص دانست و اظهار داشت: هنر اعضای شورای هیأت های مذهبی باید بر اساس جذب نوجوانان و جوانان به مفاهیم عاشورا و آموزه های دینی به آنان باشد.

وی افزود: هیأت های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است، بیان کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار گیرد، نزد خداوند ماجور است.

وی با اشاره به آسیب ها و آفت هایی که از جبهه دشمن و خودی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید بیشترین فعالیت را در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشیم.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان یادآور شد: دشمنان نظام در صدد هستند که مراسم اعتقادی اسلامی را به خرافات آلوده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین بر مطالعه هر چه بیشتر مبلغان برای پاسخگویی جامع به نیازهای مردم در ماه محرم تاکید کرد و ادامه داد: مبلغان و مداحان باید قبل از سخنرانی و مداحی برای جوانان مطالعه را فراموش نکنند و پیوسته خودشان را به مطالعه و آثار ائمه معصومین (ع) بیشتر آشنا کنند./950/پ202/الف

ارسال نظرات