۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۰۹۹۷
فرمانده سپاه کربلا مازندران:

توان و ظرفیت پایان ناپذیر بسیج ریشه در ایدئولوژی اسلام ناب محمدی دارد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که اساس تولد بسیج با تفکر امام راحل پیوند خورده است، گفت: امام راحل با اعتقاد و عمل به راهبرد بسیج در برپایی، شکل دهی و تثبیت نظام اسلامی به نیروی بسیج به عنوان یک تفکر و فرهنگ حاکم برآحاد جامعه اسلامی توجه ویژه داشته اند.
فرمانده سپاه کربلاي مازندران
سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلا مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نقش و کارکردهای نیروی بسیج در سال های گذشته، گفت: بسیج مؤثرترین منبع انسانی نظام اسلامی با توانمندی و ظرفیت های بی شمار است.

وی با بیان این که این نیروی الهی در سه دهه گذشته منشأ فعالیت و خدمات گوناگونی درعرصه های مختلف بوده است، افزود: نقش و کارکرد بسیج در عرصه های امنیتی، دفاعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سازندگی، هنری، امدادی، علمی و ورزشی با توجه به گستردگی این نیروی الهی در سراسر کشور برای عموم روشن است.

شاهچراغی بعد امنیتی و دفاعی را یکی از قابل توجه ترین کارکردهای بسیج دانست و ادامه داد: حضور بسیج در حماسه هشت سال دفاع مقدس و تبدیل دفاع به امری کاملاً مردمی و یک تکلیف عمومی، اثبات توانایی دفاع مسلحانه ازکشور و نظام جمهوری اسلامی و تقویت فرهنگ پایداری و مقاومت برای تثبیت استقلال سیاسی کشور، نمونه ای از قابلیت های بسیج است.

وی اضافه کرد: مقابله با بحران های داخلی در کردستان، خوزستان و آمل و نیز مقابله با فعالیت های گروهک های ضد انقلاب، کمک و مساعدت به نهادهای اطلاعاتی نظام در شناسایی دشمنان داخلی و مقابله با اغتشاشات و فتنه های داخلی نمونه های دیگری از کاردهای امنیتی و دفاعی بسیج به شمار می رود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به نقش بسیج در عرصه های سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: نقش بسیج در عرصه های سیاسی و اجتماعی در سه دهه گذشته و توان ساماندهی توده ها و در مسائلی همچون فناوری صلح آمیز هسته ای ایران اسلامی، راهپیمایی روز قدس، یوم الله 22 بهمن، ترغیب امت به پا خاسته به شرکت در انتخابات نیز از کارآمدترین الگوهای ساماندهی و انسجام ملی در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن بوده است.

شاهچراغی اظهار داشت: بسیج می تواند در جنگ های نامتقارن آینده نقش مهمی را ایفا کند چرا که مردمی کردن دفاع و مقاومت یکی ازمحوری ترین اصول نبرد نامتقارن است.

وی افزود: تجربه حماسه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با وجود نابرابری نظامی بین ایران و عراق، مدیریت دفاع مردمی که مبتنی بر نوعی مدیریت انقلابی و بسیجی است، می تواند موفق باشد و امروزه نیز این الگو می تاند با اتکاء به ارزش های الهی، اعتقاد به نبرد عاشورایی و رزم علوی و شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر دشمن هر کشور متجاور را از نظر تجاوز به خاک ایران اسلامی مأیوس کرد.

شاهچراغی اضافه کرد: توان و ظرفیت پایان ناپذیر بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران که ریشه در اقیانوس ملت ایران و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) دارد، می تواند هر دشمنی را به شکست بکشاند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که اساس تولد بسیج با تفکر امام راحل پیوند خورده است، بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد و عمل به راهبرد بسیج در برپایی و شکل دهی و تثبیت نظام اسلامی به تشکیلات بسیج به عنوان یک تفکر و فرهنگ حاکم برآحاد جامعه اسلامی توجه ویژه داشته اند و این اصل راهبردی را عامل ایستادگی مردم و استمرار نظام جمهوری اسلامی و توسعه این تفکر در جهان را عامل عزت مستضعفان در برابر مستکبران دانسته اند.

وی ادامه داد: آنچه از مجموعه بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی نز بر می آید این است که بسیج و انقلاب دو پدیده همزاد هستند که هر یک ازاین دو پدیده صرفاً با دیگری قادر به ادامه حیات هستند و این دو پدیده نیز قدرت هم افزایی دارند و اقتدار بسیج ثمره اقتدار انقلاب و اقتدار انقلاب عامل اقتدار بسیج خواهد بود./950/ت302/الف
ارسال نظرات