۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۹۱۰۱۱
امام جمعه موقت اهواز:

غدیر،‌ اعلام حضور دین در متن جامعه و سیاست است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر‌«پیام غدیر، پایان سفسطه جدایی دین از سیاست است»، اعلام ولایت امام علی(ع) را به معنای حضور دین در متن جامعه و سیاست دانست.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعتقاد به امام علی(ع) را از مهم‌ترین شاخص های پای‌بندی به دین مبین اسلام دانست و گفت: با توجه به اسناد موجود بسیار اهل سنت و تشیع، نقطه اشتراک مسلمانان ولایت علی بن ابی طالب(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ضرورت وجود حاکم در جامعه اسلامی، این مسأله را مورد اتفاق اندیشمندان جهان دانست و اظهار داشت: با توجه به این که حاکم جامعه اسلامی باید از همه جهات شایستگی داشته باشد؛ از این رو ولایت امام علی(ع) نه تنها وحدت بخش مسلمانان، بلکه همه اندیشمندان جهان است.

استاد حوزه علمیه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توحید دارای جنبه‌های مختلفی است که توحید در ولایت از نمونه‌های آن است، ابراز داشت: ولایت تنها مخصوص پروردگار متعال است؛ بنابراین اعتقاد داریم خداوند بخشی از قانون‌گذاری را به پیامبر اعظم(ص) واگذار کرده است.

وی ادامه داد: پس از پیامبران و رسول اکرم(ص)، ولایت برعهده ائمه اطهار(ع) است؛ از این رو ولایت اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) در طول ولایت خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تأکید بر این که رهبر جامعه اسلامی باید در همه جنبه‌ها دارای شایستگی باشد، اذعان داشت: رهبری جامعه اسلامی برعهده کسانی است که از هرگونه خطا و اشتباه مصون باشند؛ از این رو تنها ائمه اطهار‌(ع) دارای چنین شرایطی هستند.

رییس شورای ائمه جماعات خوزستان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر‌«پیام غدیر، پایان سفسطه جدایی دین از سیاست است»، اعلام ولایت امام علی(ع) را به معنای حضور دین در متن جامعه و سیاست دانست و بیان داشت: پیام غدیر یعنی همه امور جامعه اسلامی همچون سیاست برگرفته از ولایت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان در پایان بارزترین ویژگی امیر مؤمنان(ع) را عبودیت و بندگی آن امام همام خواند که این ویژگی برجسته امام علی(ع) در همه دوران زندگی آن حضرت آشکارا دیده می‌شود./945/ت302/س
ارسال نظرات