۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۱۹۹۴
آیت الله مکارم شیرازی:

قمه زنی قطعا حرام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از قمه زنی در برخی عزاداری های حسینی اظهار داشت: کدام یک از اصول ما بر این روش منطبق است که ما از این ابزار در عزاداری ها استفاده می کنیم، مگر نمی بینید که دشمنان ما چگونه از این صحنه ها تصویر برداری می کنند و برای جهانیان به نمایش می گذرند و علیه شیعه به تبلیغ می پردازند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم فرصت بسیار مهمی برای حل معضلات اجتماعی است.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم دشمنان در میان جوانان اظهار داشت: دشمنان در طول سال تلاش می کنند با انواع تبلیغات و ترفندهای خود جوانان ما را گمراه کنند؛ اما زمانی که محرم فرا می رسد همه این تبلیغات از بین می رود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عاشورای حسینی برکات فراوانی دارد و تاثیرات آن بسیار است؛ اما دشمن از این مساله سوء استفاده می کند و می خواهد عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) را از مسیر اصلی اش منحرف کند.

وی تاکید کرد: باید بیدار باشیم که این چشمه زلال عاشورای حسینی همچنان جوشان باشد و هیچ آلودگی در آن وارد نشود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخن خود در پاسخ سوال یکی از طلاب حوزه علمیه در خصوص قمه زنی گفت: قمه زنی قطعا حرام است و جای شکی در آن نیست.

وی با انتقاد شدید از قمه زنی در برخی عزاداری های حسینی اظهار داشت: کدام یک از اصول ما بر این روش منطبق است که ما از این ابزار در عزاداری ها استفاده می کنیم، مگر نمی بینید که دشمنان ما چگونه از این صحنه ها تصویر برداری می کنند و برای جهانیان به نمایش می گذرند و علیه شیعه به تبلیغ می پردازند.

این مرجع تقلید گفت: البته کسانی که این کار را می کنند، احساسات پاکی دارند ولی به درستی از آن استفاده نمی کنند.

گفتنی است، درس خارج حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت ایام تبلیغی ماه محرم تعطیل شده و جلسه بعدی درس خارج فقه این مرجع تقلید، چهارشنبه اول دی ماه 16 محرم الحرام از ساعت 9 صبح در مسجد اعظم آغاز خواهد شد./917/پ201/ج
ارسال نظرات