۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۲۴۶۷

امام جمعه قم از عملکرد رییس قوه قضاییه در اجرای حدود الهی تقدیر کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تأکید بر لزوم اجرای دقیق حدود الهی، تعلل در اجرای آن را پذیرفتنی ندانست و گفت: رعایت ملاحظات نه تنها شرعاً ممدوح نیست، بلکه مذموم و خطرناک است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار شرکت کنندگان در طرح تربیت داوران قرآنی از سراسر کشور، تعلل در اجرای دقیق حدود الهی را پذیرفتنی ندانست و اظهار داشت: اگر روزی فرا رسد که مردم نسبت به محاکم قضایی ناامید شوند، یکی از ارکان مهم آن نظام و جامعه فرو خواهد ریخت.

وی در ادامه افزود: حدود الهی باید قاطعانه در جامعه اسلامی پیاده شود و رعایت ملاحظات نه تنها شرعاً ممدوح نیست، بلکه مذموم و خطرناک است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم از عملکرد رییس قوه قضاییه در اجرای حدود الهی تقدیر کرد و گفت: من از رییس قوه قضاییه تشکر می‌کنم که حدود الهی برای قطع ید دزد در جامعه اجرا و فردی که 8 سال در زندان بوده، نسبت به اجرای حکم او کوتاهی می‌شده، اعدام می‌شود.

وی با بیان این‌که باید جلوی هرگونه فتنه در جامعه گرفته شود تا مردم احساس امنیت کنند، اظهار داشت: ملاحظه‌کاری‌ها به دین، نظام و آخرت انسان لطمه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت داوری از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: ادای امانت، نیکی به والدین و داوری از جمله مسائلی است که در اسلام استثنا ندارد.

وی داوری را شامل دو مرحله تشخیص و اعلام دانست و افزود: در مسابقات ورزشی برای این‌که داوران در بخش تشخیص دچار اشتباه نشوند از صحنه برگزاری مسابقات فیلمبرداری می‌شود اما برای مسابقات قرآنی این امکانات دیده نشده و تشخیص امتیازها و تطبیق آن بر دیگران را در ترازوی سنجش و قضاوت قرار دادن از کارهای مهم داوران قرآنی است.

امام جمعه قم، مرحله اعلام نتایج را به مراتب مهم‌تر از مرحله تشخیص دانست و تصریح کرد: داور قرآنی باید در اعلام نتایج رفاقت‌ها، اعمال فشارها و ملاحظات را کنار بگذارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در داوری مسابقات قرآنی، ابراز داشت: داوری در مسابقات شعبه‌ای از قضاوت اسلامی اسلامی است و داوران قرآنی باید در ارزیابی‌ها، افزون بر این‌که خوب تشخیص می‌دهند، نتایج را با جرئت و شجاعت به صورت شفاف اعلام کنند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری دوره تربیت داوران قرآنی از سراسر کشور پرداخت. /920/پ202/ص

ارسال نظرات