۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۹۲۵۱۰
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد:

شرط یاری امام زمان عبور از کلاس درس حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد گفت: تا از خط عاشورا و کلاس های درس امام حسین(ع) عبور نکنیم نمی توانیم در زمره یاران حضرت مهدی(عج) قرارگیریم .
شايسته خوي/ مدير مدرسه علميه نرجس مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سیاهپوش کردن مدرسه علمیه نرجس(س) با حضور اساتید، مسوولان و طلاب ایرانی و غیرایرانی این مدرسه برگزار شد.

خانم شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد استاد طاهایی مدیر فقید این مدرسه، به علت سیاه پوشی و استقبال از ماه محرم اشاره کرد و گفت: سیاه پوشیدن و نصب پرچم های عزا پیش از روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تنها یک امر احساسی نیست بلکه انجام وظیفه و ابراز همدردی با ائمه اطهار(ع) است چرا که آنان نیز به عنوان صاحب عزا به استقبال محرم می روند.

وی، هدف ائمه اطهار(ع) از سیاهپوشی و استقبال از محرم را تبیین و تبلیغ جایگاه و پیام عاشورا دانست و افزود: در آیات و روایت بسیار تأکید شده است که مسلمین باید خانواده پیامبر(ص) را بر خود مقدم بدارند از این رو ما نیزبه رسم احترام به اهل بیت(ع) بایستی بیش از انچه هنگام از دست دادن عزیزانمان غمگین هستیم در این ایام محزون باشیم.

مدیرمدرسه علمینه نرجس(س)، از تاسوعا به شب قدر حسینی تعبیر کرد و گفت: با این مقدمات خود را مهیای عزاداری به نحو احسن در تاسوعا و عاشورای حسینی می کنیم تا همچون یاران امام حسین(ع) با عبور از جریان عاشورا به جمع یاران مهدی(عج) بپیوندیم.

این استاد حوزه علمیه مشهد در پایان تأکید کرد: تا از خط عاشورا و کلاس های درس امام حسین(ع) عبور نکنیم نمی توانیم در زمره یاران حضرت مهدی(عج) قرارگیریم .

خاطرنشان می شود همزمان با دهه اول محرم الحرام، مراسم سوگواری شامل قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مرثیه سرایی ویژه بانوان هر روز ساعت 15 و برنامه سخنرانی ویژه طلاب و کارمندان این مدرسه با موضوعات «عاشورا وگریه» ، «عاشورا وعبودیت»، «عاشورا و زن»، «عاشوراو جوانان» و «عاشوراوفقه» و... ساعت 9:30 در محل سالن اجتماعات شماره یک مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار می شود./930/پ22/ص
ارسال نظرات