۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۹۲۵۷۹
همزمان با آغاز ماه محرم برگزار می‌شود؛

مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین در بیوت مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.
امام حسين ع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز ماه محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری، مراسم سوگواری و مرثیه خوانی سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحیدخراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سیدموسی شبیری زنجانی، سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) از امروز به مدت ده روز در بیوت مراجع تقلید با حضور علما، روحانیان، طلاب و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در بیوت مراجع تقلید برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، همزمان با آغاز ماه محرم عاشقان و دوستداران حسینی، شب گذشته و امروز همزمان با نخستین شب ماه محرم الحرام در شهرهای مختلف کشور با برپایی مراسم عزاداری در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند.

شهر قم نیز همزمان با آغاز ماه محرم، یکپارچه سیاه پوش و عزادار شده است و هیأت‌های عزاداری با برگزاری دسته‌ سینه زنی این ایام را سوگواری می‌کنند.

براساس گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج در مشهد مقدس، شب گذشته نیز میزبان زائران دلسوخته و آرزومندان حرم نورانی کربلای معلی بود.

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) نیز در صحن ها و رواق های حرم مطهر علی بن موسی الرضا برگزار و مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مرثیه خوانی کردند./917/ پ202/ص

ارسال نظرات