۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۹۲۶۲۸

برگزاری‌ گسترده مراسم سوگواری حسینی در لبنان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، هزاران مراسم عزاداری حسینی در سراسر این کشور برگزار شد.
سيد حسن نصرالله، عزاداري حسيني
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان لبنان، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سرتاسر این کشور اقدام به برگزاری مراسم عزاداری حسینی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، جنبش امل، گروه های اسلامی و تجمع های علمایی لبنان، هزاران مراسم عزاداری حسینی در شهرها و مناطق مختلف از جنوب و بقاع گرفته تا جبل لبنان برگزار کردند و از سوی دیگر مجالس بسیار در منازل شخصی لبنانی ها برگزار شد.

در همین راستا، بسیاری از محله ها و مناطق مسکونی به ویژه مناطق شیعه نشین لبنان سیاهپوش شد و پرچم های سیاه عزاداری بر فراز بام ها برافراشته و پلاکارد و بنرهای عزاداری در میدان ها و خیابان های این کشور با نوشته هایی برگرفته از سخنان حضرت امام حسین(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) نصب شد.

حزب الله لبنان به همین مناسبت نزدیک به 160 مراسم عزاداری در بیروت، پایتخت لبنان و حومه جنوبی آن موسوم به ضاحیه برگزار کرد که برجسته ترین این مراسم ها، مراسم عزاداری مرکزی حزب الله در مجمع سیدالشهدا(ع) در محله رویس در ضاحیه بود که از سوی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله برگزار شد.

سید حسن نصرالله در این مراسم با اشاره به آموزه های معنوی، فرهنگی و سیاسی سوگواری حسینی و نقش واقعه کربلا در رشد فکر و سلوک مسلمانان، خواستار بهره گیری از این آموزه ها متناسب با زندگی امروزی ما شد و افزود: امروز ما با شرایط و اوضاع مشابهی روبرو هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: امروز ما به معرفت، آگاهی، بیداری، آمادگی و اراده و عزمی حسینی و کربلایی نیازمندیم.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز مراسم سوگواری دیگری در مقر مجلس اعلا در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه برگزار کرد.

از دیگر مجالس عزاداری حسینی شامگاه گذشته در لبنان، مجلسی از سوی نبیه بری، رییس پارلمان لبنان، بود که در منزل وی در شهر مصیلح در جنوب لبنان برگزار شد./981
ارسال نظرات