۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۲۶۳۲
حجت‌الاسلام علوی تاکید کرد؛

توجه به پژوهشگران حوزوی در انتخاب محققان برگزیده خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علوی اظهار داشت: در انتخاب پژوهشگران برتر استان امسال به پژوهش ‌های طلاب جوان‌ نیز توجه می‌شود تا با انگیزه بیشتر، در این بخش وارد شوند.
طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، روز گذشته در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان کمیسیونی با حضور نمایندگانی از دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و در آن، نسبت به ضوابط و انتخاب طلاب برتر حوزه و شاخص‌ آن بحث و بررسی شد.

حجت ‌الاسلام حمید علوی، مسؤول کمیسیون انتخاب طلاب پژوهشگر برتر خراسان رضوی، اظهار داشت: باید از فرصت هفته پژوهش برای معرفی حوزه علمیه به عنوان یک نهاد علمی مطرح استفاده کرد لذا باید تقدیر از اساتید حوزه را در هفته پژوهش یک ضرورت بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک طلبه به عنوان پژوهشگر انتخاب می ‌شود، باید مستندات علمی او برای حوزه علمیه مؤثر بوده و توان تبدیل به مقاله، کتاب و یا ثبت به عنوان نوآوری را داشته باشد.

حجت الاسلام علوی پرورش طلاب برتر را دفاع از افتخارات حوزه علمیه خراسان دانست و افزود: ما باید تلاش کنیم در نمایشگاه پژوهش و آزمون انتخاب طلاب پژوهشگر برتر، عملکردی قوی داشته باشیم و از این طریق اعتبار حوزه را در عرصه علمی و همچنین عمومی استان افزایش دهیم.

وی در خصوص معیار انتخاب طلبه برتر، عنوان کرد: در انتخاب طلبه برتر باید پژوهش حوزوی آن ها مدنظر قرار گیرد تا روحیه پژوهشی، پیش از پیش در میان طلاب افزایش یابد.

مسؤول کمیسیون انتخاب طلاب برتر کمیته علمی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی افزود: در تجلیل و انتخاب طلاب برتر، بیشتر جنبه معنوی آن دارای اهمیت است./934/پ202/ص
ارسال نظرات