۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۹۲۷۶۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

عزاداری ماه محرم با حفظ شعائر دینی و پرهیز از خرافه گرایی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان بر حفظ شعائر دینی و پرهیز از خرافه گرایی در عزاداری ماه محرم تاکید و اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که باید حفظ و نگهداری شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار رسا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان در رشت، بر حفظ شعائر دینی و پرهیز از خرافه گرایی در عزاداری ماه محرم تاکید و اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که باید حفظ و نگهداری شود.

امام جمعه رشت، برپایی نماز و حفظ شعائر دین از رهگذر نماز را از اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: امام حسین(ع) برای زدودن غبار غفلت از شعائر دینی به ویژه فرهنگ نماز قیام کرد و به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ نماز را وظیفه ملی و همگانی خواند و خاطر نشان کرد: ماه محرم یکی از فرصت های ارزشمند برای ترویج فرهنگ نماز و نماز جماعت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تبلیغ در مدارس و دانشگاه ها را برای نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه بسیار موثر دانست و گفت: در دوران کنونی رسالت عظیم ترویج فرهنگ نماز بعد از روحانیت بر عهده قشر دانشجو است.

وی، حقیقت جویی و کمال طلبی را بارزترین مشخصه دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نماز به نوعی ارضای حس حقیقت جویی و کمال طلبی دانشجویان است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید بر این که شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید به برای خدا و به دور از خود نمایی باشد، اظهار داشت: عزادری ماه محرم نباید عزاداران را از اصل و اساس عزاداری که برپایی ارزش های اسلامی و در رأس انها نماز غافل کند.

امام جمعه رشت، عزاداری به دور از خرافه گرایی را سازنده و منشأ خیر و برکت دانست و گفت: بزرگان دینی و علما باید در برابر نمایش خرافات و موهومات در عزاداری ها ایستادگی کنند و با یاری مردم از ترویج رفتار های غیر دینی ممانعت کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات