۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۲۷۹۲
امام جمعه رشت:

حقوق بشر ابزار دست غرب برای زورگویی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروزه حقوق بشر ابزار دست غرب برای زورگویی شده است، گفت: ملت ایران با منشور حقوق بشر که تامین کننده اهداف غرب باشد، مخالف است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با بیان این که گاهی شرایطی پیش می آید که اگر هزاران نفر برای ابلاغ معروف کشته شوند جایز است، تاکید کرد: امام حسین(ع) با آگاهی از آینده قیام و با هدف احیای اسلام به امر معروف و نهی از منکر دست زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، قیام عاشورا را الگویی برای مسلمانان و عدم قبول بدعت در دین و ظلم دانست و گفت: پیام قیام عاشورا که امر به معروفی ویژه بود این است که دنیای اسلام در صورت به خطر افتادن اصل اسلام باید قیام کند.

خطیب نماز جمعه رشت، جلوگیری برای بدعت در دین را مهم ترین فلسفه قیام عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: بنی امیه از صدر اسلام با اسلام مخالف بوند و پس از پیامبر(ص) زمینه را برای اجرای اهداف ضد اسلامی خود مناسب دیدند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) در برابر یزید که نمونه برجسته بدعت گذاری در دین بود، تکلیف مسلمانان تاریخ را برای همیشه در برابر ظلم و استکبار روشن کرد.

خطیب نماز جمعه رشت، در خطبه دوم با اشاره به سالروز تصویب منشور قانون حقوق بشر در سازمان ملل، اظهار داشت: امروزه حقوق بشر ابزار دست غرب برای زورگویی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، علت تحریم، تهدید و متهم به نقض حقوق بشر شدن ایران را در مطیع غرب نبودن ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران با منشور حقوق بشر که تامین کننده اهداف غرب باشد، مخالف است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وضعیت نامطلوب مردم فلسطین و افغانستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در فلسطین و افغانستان که مردم در زندانی بزرگ گرفتار بوده و هر روز هدف بمباران قرار می گیرند، اثری از حقوق بشر نیست.

امام جمعه رشت با محکوم کردن متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، اعلام کرد: منشور حقوق بشر باید طبق موازین دینی نوشته شود.

خطیب نماز جمعه رشت با گرامیداشت شهادت آیت الله دستغیب، یادآور شد: گررهک منافقین انسان های بزرگی را از انقلاب گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با متناقض خواندن رفتار اتحادیه اروپا در خصوص مبارزه با تروریسم، گفت: غرب جنبش حماس را که برای ملت خود می جنگد تروریست معرفی کرده و گروهک منافقین را از لیست گروه های تروریستی خارج می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از عملکرد شورای امنیت ملی در کنفرانس ژنو، اذعان کرد: این سفر برکات تبلیغی و عملی زیادی برای کشور داشته است.

امام جمعه رشت از تلاش های مردم گیلان در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) قدردانی و اظهار کرد: طینت مردم ایران براساس طینت اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ضروری خواندن توجه به کیفیت عزاداری های ماه محرم، بیان کرد: امام حسین(ع) برای زندن کردن اسلام ناب شهید شود و عزاداری های باید موجب وهن هدف قیام عاشورا نشود.

خطیب نماز جمعه رشت، نسبت به رواج خرافه گرایی در مداحی ها و عزاداری ها هشدار داد و گفت: مدیران هیأت های عزاداری زمان عزاداری ها را مدییت کنند و اجازه ندهند عزاداری ها موجب اذیت همسایگان مساجد و هیأت ها شود./950/پ201/الف
ارسال نظرات