۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۲۹۰۲
دی ماه؛

نخستین نمایشگاه سراسری بصیرت و خانواده در گرگان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از برگزاری نخستین نمایشگاه سراسری بصیرت و خانواده دی ماه امسال در این استان خبر داد.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در نشست هم اندیشی برگزاری نخستین نمایشگاه کشوری بصیرت و خانواده گفت: موضوع بصیرت، یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی بعد از فتنه 88 بوده است.

منتظری با اشاره به حماسه نهم دی، حماسه با شکوهی که در تاریخ ایران اسلامی به یادگار مانده است، افزود: به همین منظور، با کمک دستگاه های اجرایی، کار بزرگی را برای نخستین بار در استان گلستان انجام می شود تا هم جلوه ی بصری داشته و هم تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به موضوع بصیرت، تصریح کرد: این اقدام سرمایه گذاری بر روی چشم هاست که انتهای تصویر آن بر عصر حاضر ختم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، برگزاری نشست و گفتمان جوان و بصیرت، نشست و گفتمان خانواده و تربیت دینی، نشست و گفتمان دانش آموزان و بصیرت، گفتمان معلمین و بصیرت، نشست علمی و گفتمان بصیرت با حضور روحانیت و ائمه جماعات استان، عبرت های عاشورا، گفتمان علمی دانشگاه و بصیرت، گفتمان علمی بسیجی و بصیرت و همایش نفس(کودکان و نوجوانان در واقعه عاشورا)، 
شاعران مرتبط با عصر شعر بصیرت، طراحی مسابقه فرهنگی با محوریت محرم، بصیرت برای مدارس، مساجد و اهداء جوائز و برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار با موضوع جنگ نرم بصیرت از انتظارت و قلمرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دستگاه های حاضر در جلسه برشمرد و از دستگاه های حاضر خواست تا همکاری و تاثیرگذاری بهتر در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در استان داشته باشند.

منتظری با اشاره به بخش خانواده، گفت: در شرایط کنونی، بنیان خانواده ها، دچار تهدیدها و آسیب هاست و آمارها بسیار نگران کننده است.

وی افزود: در این حوزه به تحکیم بنیان خانواده، خانواده موفق و خانواده شایسته پرداخته می شود و جاذبه های بصری این کار، فوق العاده و مباحث آن بسیار تاثیر گذار است.

منتظری تاکید کرد: باید سطح بصیرت و آگاهی مردم به خصوص نسل جوان را نسبت به تاریخ انقلاب و مسائلی که گذشته را بالا برد.

به گفته وی، این نمایشگاه، هفته اول دی امسال در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات