۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۲۹۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: حماسه عظیم عاشورا همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که در راه عبودیت خداوند و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد صورت گرفت.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت حزب الله حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان، با بیان این که قیام امام حسین(ع) با اندیشه و تفکر صورت گرفت، گفت: این حماسه عظیم همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که در راه عبودیت خداوند و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد بوده است.

وی افزود: حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است که نیرومندترین احساسات میلیون‌ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز در گذشته است و قداست خویش را در میان سایر ادیان نیز حفظ کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) باید از ابعاد گوناگون مادی و معنوی، فردی و اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق باشد آن هم نه در برهه‌ای از زمان و مکان و سرزمین خاص، از این‌رو عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران به ویژه افراد آگاه جامعه نهاده است.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: هر انسان دردمند و بیداری در هر زمان و جامعه ای، در پی شناخت حق و باطل است تا بتواند راه حق را برگزیند و به سعادت و رستگاری نایل آید.

وی با تاکید بر این که برای رسیدن به حق، باید پیرو قرآن و سنت بود، اظهارداشت: بدون کسب صلاحیت لازم، باید از گرفتار شدن در باتلاق های شبهات و چون و چراهای بی فرجام دوری کرد.

وی با اشاره به ویژگی های باطل تصریح کرد: باطل در لباس حق ظاهر می شود، ظاهری فریبنده دارد و مثل کف روی آب است.

حجت الاسلام ولی نژاد تاکید کرد: بنابراین، باید فرصت ها را مغتنم شمرد و با دقت در ژرفای بیانات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همچون نهج البلاغه مانع از قرار گرفتن این میراث عظیم و گنجینه پربها در کنج انزوا شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات