۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۹۳۰۵۹
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری:

حقیقت اسلام در خون های پاک عاشوراییان متجلی شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان این که حقیقت اسلام در خون های پاک عاشوراییان متجلی شده است، ادامه داد: فرهنگ دفاع از ارزش های اسلامی در قیام نینوایی متولد و در تداوم حرکت های عاشورایی شکوفا شده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، امروز در همایش روحانیان این شهرستان که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد،  با اشاره به این که امام حسین(ع) برای اصلاح امت و احیاء دین اسلام در برابر دشمنان قیام کرد، بیان داشت: امروز نیز برای دفاع از ارزش های اسلامی، الگوی ما باید قیام عاشورا و نهضت حسینی باشد.

وی با بیان این که حقیقت اسلام در خون های پاک عاشوراییان متجلی شده است، ادامه داد: فرهنگ دفاع از ارزش های اسلامی در قیام نینوایی متولد و در تداوم حرکت های عاشورایی شکوفا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مراسم عزاداری را نمادی از ارادت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر اصالت و حقیقت مکتب عاشورا در عزاداری ها لحاظ نشود، ممکن است شعائر مذهبی با انحراف و خرافه گرایی عجین شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که مراسم عزاداری باید با شعور حسینی همراه باشد، ادامه داد: اگر شعور حسینی در عزاداری‌ها نشان داده نشود به معرفت عاشورایی دست نمی‌یابیم. 

وی با اشاره به این که انتقال پیام و فلسفه عاشورا مهم‌ترین اصل در عزاداری‌ها به شمار می‌رود، اظهار داشت: اشعار مداحی باید انتقال دهنده این پیام باشد. 
 
امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه از سوی دولت اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها از جمله تحولات مهم اقتصادی در کشور است که بدین وسیله از بسیاری اسراف و تبذیرها جلوگیری میشود.

وی افزود: همه ما باید د این راه با صرفه جویی و جلوگیری از اسراف که از تاکیدات مهم دین اسلام است، دولت را در این کار ارزشمند اقتصادی بر پایه ارزش های اسلامی یاری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جباری بیان داشت: دشمنان با القای ناهمگون بودن و هدفمند نبودن این طرح و برنامه در پی ایجاد اختلال در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و ایجاد شبهه و از هم پراکندگی در جامعه است که باید آگاه باشیم و روحانیان در این رابطه روشنگری کنند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تهدیدهای و تحریم های مختلف دشمنان بر علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: هر چه که تاکنون علیه نظام اسلامی موضع گیری شده است به نفع ایران بوده و به نوعی موجب شده است که ایران در مواضع خود، دقیق تر از قبل عمل کرده  و موفقیت بیشتری کسب کند.

وی ادامه داد: اکنون تغییر اجتماعی تبدیل به تقویت اجتماعی شده و باید به پیش رویم و دولت را در پیشبرد اهدافش حمایت کنیم و این مسأله باید در همه اقشار جامعه فراگیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، یادآور شد: اجرای این طرح بزرگ اقتصادی که به جراحی بزگ اقتصادی نیز تعبیر شده است نیازمند همت بلند مسؤولان، مردم و دولت است و همه باید در این راستا همگام و هم جهت حرکت کرده و نا امیدی، اختلاف و ایجاد نا امنی دشمنان در ما کارساز نباشد.

وی اضافه کرد: با بسیج همگانی در این طرح بزرگ در پی ایجاد توازن در جامعه و برخورداری یکسان همه افراد از یارانه در جامعه هستیم و خواهیم توانست بر مشکلات و توطئه‌های دشمنان غلبه کنیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات