۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۳۱۶۰
29 آذرماه صورت می‌گیرد؛

تجلیل از آیت‌الله سبحانی در هفته پژوهش

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته پژوهش، در مراسمی از فعالیت‌های پژوهشی حضرت آیت‌الله سبحانی تجلیل خواهد شد.
حضرت آيت‌الله جعفر سبحاني


به گزارش خبرگزاری رسا، سومین آیین تجلیل از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، 29 آذرماه از سوی دانشگاه علوم و معارف اسلامی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در این مراسم از حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید که در تدوین کتاب‌های معارف اسلامی تلاش چشمگیری داشته است، تجلیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، تولید علم دینی و اسلامی کردن علوم از پایه‌های اصلی توسعه و تعالی جامعه و نظام اسلامی و مقدمه ضروری اوج‌گیری مجدد تمدن اسلامی است که برای نیل به این مقصود، هماهنگی و همکاری دو بال علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه اجتناب‌ناپذیر است.

بیانات گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری درباره «وحدت حوزه و دانشگاه» نیز در همین راستا قابل درک و تبیین است.

بدیهی است که تحقق این مهم نیازمند همدلی و همراهی بیشتر شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی است. کتاب‌های درسی معارف اسلامی به ویژه «اندیشه اسلامی 1» و «اندیشه اسلامی 2» تألیف مشترک حضرت آیت‌الله سبحانی و محمد محمدرضایی نمونه درخود توجهی در این زمینه است.

براین اساس، دانشگاه معارف اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالروز «وحدت حوزه و دانشگاه» و «هفته پژوهش» مراسمی را با هدف تجلیل از حضرت آیت‌الله سبحانی از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی سال 89-88 و ناقدین برتر کتاب‌های درسی و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی برگزار می‌کند.

گفتنی است، سومین آیین تجلیل از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی، دوشنبه 29 آذرماه در موسسه امام صادق(ع) به نشانی قم ـ بلوار امین برگزار می‌شود. /920/د102/ص

ارسال نظرات