۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۹۳۱۸۳
آیت الله استادی:

باید مراقب سخنان مان باشیم که به دین و انقلاب ضربه نزنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ حمایت از دین و ولایتمداری را از مهم ترین پیام های حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: بهترین درسی که می توانیم از حادثه عاشورا بگیریم این است که به تاکیدات و بیانات ائمه و امام حسین(ع) عمل کنیم.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در شب تاسوعای حسینی در جمع عزاداران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه‌ آینده هر کشوری به جوانان آن بستگی دارد، بیان داشت: اگر جنبه های دینی نسل جوان تقویت شود، امید است در سالیان آینده جامعه متدینی داشته باشیم، عکس این مساله نیز صادق است.

آیت الله استادی تصریح کرد: نهادهای مختلفی در این راستا مسؤولیت دارند و خوشبختانه اقداماتی هم انجام شده و می شود، ولی کافی نیست و با توجه به توطئه های دشمنان برای گمراه کردن نسل جوان همه باید به مسؤولیت های خود آشنا بوده و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

بندگی خدا سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می کند

وی با تاکید بر اینکه بندگی در راه خدا سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می کند، خاطرنشان کرد:‌ جوان و فردی که برای خدا تلاش کند و با عبادت و معنویت انس بگیرد، در روز قیامت تحت الطاف خاصه حضرت حق خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کتاب زندگی انسان باید توام با بندگی خدا و خدمت به جامعه و مردم باشد و ماه محرم الحرام فرصتی طلایی و گرانبها برای تحقق این اصل مهم است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی های اخلاقی و گناه را می توان با توسل به درگاه ائمه اطهار(ع) زدود، ابراز داشت: فلسفه توسل به ائمه اطهار(ع) این است که انسان در این توسلات از خداوند تبارک و تعالی کمک بخواهد که بتواند از راه ظلالت برگردد و روح و جان خود را صیقل دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام از جهالت آسیب های زیادی دیده است، علم آموزی را از مهم ترین تاکیدات این دین مبین دانست و گفت: انسان باید با هوشیاری و آگاهی در صدد علم آموزی و خدمت به دین و نظام اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود:‌ امام راحل نمونه انسان کامل بودند که می تواند سرمشق بسیار خوبی برای ما باشد، ایشان به بهترین شکل ممکن از فرصت زندگی و جوانی خود بهره گرفتند، سایر علمای بزرگ نیز این گونه بوده اند و ما باید به زندگی آنها توجه کنیم.

آیت الله استادی با تبیین فلسفه قیام عاشورا تاکید کرد: بهترین درسی که می توانیم از حادثه عاشورا بگیریم این است که به تاکیدات و بیانات ائمه و امام حسین(ع) عمل کنیم.

وی عدم دلبستگی به دنیا، حق گرایی، حمایت از دین و ولایتمداری را از مهم ترین پیام های حادثه عاشورا عنوان و تصریح کرد: یاران باوفای امام حسین(ع) با یاری ایشان سعادت دنیا و آخرت را بدست آوردند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: رزمندگان ما نیز در دفاع مقدس با الهام گیری از یاران ابی عبدالله(ع) و قیام عاشورا توانستند بر رژیم بعثی غلبه پیدا کنند.

وی با اشاره به شخصیت حضرت عباس و قاسم ابن الحسن(ع) ابراز داشت: حضرت ابوالفضل(ع) حمایت کامل و قاطع از دین و امام حسین(ع) را وظیفه خود می دانست و در این راه از همه چیز خود گذشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب خود باشد تا دین از ناحیه او آسیب نبیند، خاطرنشان کرد:‌ مسیر و روش، رفتار و گفتار ما باید به گونه ای باشد که در راستای حمایت از دین و نظام اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: امروز هم اگر افرادی حرف هایی بزنند و یا کاری بکنند که نظام اسلامی تضعیف شود، دانسته یا نادانسته قدمی برداشته اند که به ضرر دین تمام می شود.

آیت الله استادی تاکید کرد:‌ ما باید در گفته ها، رفتار و قضاوت هایمان به خوبی عمل و دقت کنیم و مراقب عواقب و تبعات سخنان مان باشیم.

وی افزود:‌ انسان باید با بصیرت و هوشیاری به فکر افزایش علم در دایره دین و نظام اسلامی باشد و در راستای خدمت به اسلام و انقلاب گام بردارد و فعالیت کند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات