۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۴۵۱۷

مدیر حوزه علمیه شهرستان بشرویه معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور امام جمعه شهرستان بشرویه، مدیر جدید مدرسه ملاعبدالله این شهرستان معرفی شد.
مراسم معارفه مدير مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه عکس آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصیرایی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، حجت الاسلام سرایی را به مدت یک سال به عنوان مدیر مدرسه ملاعبدالله بشرویه معرفی و برای وی آرزوی موفقعیت کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام نصیرایی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگوی متقابل پیرامون چیستی طلبگی، هدف طلبه را این‌گونه بیان کرد که طلبه یعنی سرباز مطیع و بی چون و چرای امام عصر(عج) و هدف تعالی که یک طلبه می تواند داشته باشد را شناخت معارف اسلام، عمل به آن، انتشار آن در جامعه و پیگیری آن عنوان کرد.

وی با بیان این‌که با توجه به این اهداف، طلبگی افتخار است، خطاب به مسؤولان و اساتید مدرسه خدمت به طلاب را با ارزش برشمرد.

سپس حجت‌الاسلام شمس الدین، امام جمعه شهرستان بشرویه با بیان این‌که مودت و دوستی اهل بیت(ع) مؤلفه ای است که ولایت پذیری و اطاعت پذیری از اهل بیت را به همراه دارد، بیان داشت: طلبه باید در این بعد تلاش کند تا بتواند دو عنصر ولایت و اطاعت که دستور صریح قرآن است در وجود خودش پیاده کرده و در فضای جامعه منتشر کند.

در ادامه حجت الاسلام سرایی، مدیر جدید مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه به تشریح برنامه های خود پرداخت.

وی پژوهش محوری در قالب، تبین ضرورت تحقیق، تعیین اساتید راهنما، برگزاری کلاس های روش تحقیق، دعوت از اساتید مجرب و متعهد جهت تدریس و برقراری جوی معنوی و دوستانه را از جمله برنامه های خود بر شمرد و یادآور شد: آشنا کردن پیش از پیش طلاب با ثقلین، برنامه ریزی برای حفظ و قرائت قرآن کریم، خطبه های نهج البلاغه، غدیر و فدکیه، جدی گرفتن مباحثات درسی با استفاده از تعیین سرگروه، استاد ناظر، مطالعه عمومی و ارزشیابی مستمر از اساتید و کادر آموزشی و تقدیر از اساتید برگزیده از دیگر برنامه هایی است برای مدیریت بهینه این مدرسه در نظر گرفته ام.

حجت السالام سرایی، برگزاری جلسات اخلاق عمومی و هفتگی با دعوت از اساتید برجسته، تشویق طلاب ممتاز در طول سال، ارتباط مستمر با خانواده های طلاب، آشنا شدن طلاب با نرم افزارهای علوم اسلامی و استعدادیابی نوجوانان وجوانان شهرستان را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

گفتنی است، موضوعات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات در جلسه به امضای حاضران رسید تا پس از پیگیری، اجرائی شود./934/پ202/س
ارسال نظرات