۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۴۵۷۰
خطیب جمعه مبرز عربستان:

شهید صدر آفتاب درخشان حوزه علمیه نجف اشرف بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مبرز عربستان آیت الله شهید صدر را آفتاب درخشان حوزه علمیه نجف اشرف توصیف کرد.
سيد محمدرضا السلمان خطيب جمعه مبرز عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا السلمان خطیب جمعه مبرز عربستان طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف اشرف گفت: حوزه علمیه نجف اشرف میراث دار حوزه های گذشته نظیر حوزه علمیه بغداد، جبل عامل، اصفهان، مشهد، کاشان و کربلا بود و وجود این حوزه علمیه و بارگاه ملکوتی امیرمومنان علی(ع) سبب قداست این شهر شده است.

وی افزود: احادیث و روایات فراوانی درباره جایگاه شهر نجف اشرف نقل شده است و روح مومنان از سراسر جهان به وادی السلام منتقل می شود تا در جوار امیرمومنان(ع) قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرضا السلمان، ظاهر دینی را ناقص توصیف کرد و اظهار داشت: ابن ملجم همواره در حال رکوع و سجود بود ولی این نماز نتوانست او را از فروپاشی پایه های دین بازدارد لذا باید به این امر متوجه بود که عبادت و داشتن ظاهری دینی همانند بلند کردن ریش به تنهایی نمی تواند انسان را نجات دهد و نمی تواند معیاری جهت موفقیت و سعادت انسان تلقی شود.

خطیب جمعه مبرز، شهید صدر را امتی بزرگ خواند و تصریح کرد: شهید صدر(ره) دارای مساحتی به اندازه چند امت است و آفتاب درخشنده حوزه علمیه نجف اشرف به شمار می آید و این آفتاب، میراث حوزه علمیه نجف از شیخ طوسی تا سید خوئی بود.

وی بر لزوم آشنایی با علما و مراجع تقلید تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم با حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) آشنا شویم باید با نمادهای مذهب که علما و مراجع تقلید هستند آشنا شده و به آنان نزدیک شویم و با این عمل با نورانیت این خاندان پاک آشنا خواهیم شد./980/گ
ارسال نظرات