عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:
مؤلفه های تبلیغ دینی در عرصه بین الملل تبیین شود
خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی با اشاره به ضرورت تسلط مبلغان بین المللی بر فرهنگ و زبان بومی منطقه تبلیغی، تاکید کرد: باید با رفتار خود تبلغی دینی را پیش برد.
عیسی جهانگیری عضو هیات علمی جامعه المصطفی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آشنایی با زبان تخصصی معارف اسلامی را در عرصه تبلیغ ضروری برشمرد و اظهار داشت: تسلط به واژگان تخصصی معارف اسلامی زبان های خارجی در عرصه تبلیغ بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: آشنایی با معارف عمومی، آشنایی با فرهنگ هر منطقه و آشنایی با زبان عمومی و تخصصی معارف اسلامی سه مؤلفه زیر بنایی تبلیغ دینی برون مرزی است.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: سه مؤلفه یادشده شرط لازم است نه شرط کافی و برهمین اساس باید تبلیغات گفتاری در رفتار مبلغ نیز تجلی یابد.
وی با بیان این که تبلیغ رفتاری بعد نرم افزاری، تبلیغات دینی است، ادامه داد: بر اساس تأکیدات معصومین باید مردم را به غیر زبان به مسیر الهی دعوت کرد؛ زیرا روح حاکم بر تبلیغ روح اخلاق و معنویت است.
جهانگیری آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها را از عوامل مؤثر در تبلیغ برشمرد و ابراز داشت: مبلغان ما باید با فرهنگ منطقی تبلیغ، مباحث تئوریک و نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی، انسان شناسی فرهنگی، ارتباطات میان فرهنگی نیز آشنا باشند.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی آشنایی با زبان و فرهنگ را در برنامه های تبلیغی لازم دانست و افزود: مبلغی که دغدغه تبلیغ در عرصه بین المللی دارد باید از طریق مطالعه فرهنگ آن منطقه، برنامه های فرهنگی آن کشورها را آگاه باشد، چرا که برای امر تبلیغ می خواهد در کنار آنها زندگی کند.
جهانگیری اظهار داشت: قبل از این که پیامی را منتقل کنیم، بایستی آن پیام را در خودمان نهادینه و درونی کرده باشیم یعنی به آن پیام اعتقاد و باور داشته باشیم و در واقع با اخلاق نرم و با خلق خوش آن را به مردم برسانیم./965/ت302/س
ارسال نظرات