۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۹۴۷۴۵
رییس دانشگاه پیام نور گیلان:

برگزاری نمایشگاه های کتاب شاخصی برای بیان پویایی فرهنگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور گیلان برگزاری نمایشگاه های کتاب را شاخصی برای بیان پویایی فرهنگی جامعه خواند.
برگزاری نمایشگاه های کتاب شاخصی برای بیان پویایی فرهنگی جامعه است


محمد دوستار، رییس دانشگاه پیام نور گیلان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب و میزان حضور مردم شاخصی برای بیان پویایی فرهنگی جامعه است.

رییس دانشگاه پیام نور گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: نهادینه کردن فرهنگی مطالعه درجامعه نیازمند برنامه ریزی بلند مدت آموزشی و تربیتی است اما برپایی نمایشگاه های کتاب راه مناسبی برای دسترسی علاقه مندان به مطالعه به کتابهای موردنظر با قیمت مناسب است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نمایشگاه های کتاب نقش اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایفا می کنند.

وی یادآور شد: وقتی ده ها انتشاراتی در نمایشگاه  کتاب گردهم می آیند و آخرین محصولات خود را عرضه می کنند، یک مانور فرهنگی را به معرض نمایش می گذارند که جنبه آموزشی ان بیش از جنبه مادی، در گرایش جوانان و دانش اموزآن به فرهنگ مطالعه تاثیر گذار است.

دوستار با اشاره به کارکرد های متنوع نمایشگاه های کتاب گفت: نمایشگاه های کتاب با عرضه کتاب های مختلف، نیازمندی های کتاب خوانان را برطرف می کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و آموزشی کاهش هزینه های خرید کتاب را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه های کتاب برشمرد و افزود: زمان مورد نیاز برای تهیه کتاب در نمایشگاه های فصلی و سالانه نسبت به روزهای متعارف کمتر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه همچنین تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب با ارائه تخفیف های مختلف، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.

دوستار، حضور کودکان در کنار پدر و مادر را در نمایشگاه های کتاب، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه خواند و گفت: نمایشگاه های کتاب پدران و مادران را ترغیب می کند که برای کتاب خوان کردن فرزندان برنامه ریزی داشته باشند.

رییس دانشگاه پیام نور گیلان با بیان این که نمایشگاه های کتاب را باید یک فعالیت فرهنگی قلمداد کرد، اظهار داشت: باید بر تداوم و کیفیت بخشی نمایشگاه های کتاب از سوی مدیران فرهنگی تاکید کرد./950/پ202/الف

ارسال نظرات