۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۴۸۶۱
به میزبانی حوزه علمیه امام صادق قائمشهر؛

نشست شورای استانی حوزه علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست شورای استانی حوزه علمیه مازندران شب گذشته درحوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد.
مرکز مديريت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، شب گذشته در نشست شورای استانی حوزه علمیه مازندران که با حضور آیت الله طبرسی به میزبانی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد، گفت: نشست اعضای شورای استانی حوزه علمیه مازندران هر ماه به میزبانی یکی از مدارس علمیه استان برگزار می شود.

مدیرحوزه های علمیه مازندران از تحصیل دو هزار و 208 طلبه در 25 مدرسه علمیه مازندران خبر داد و بیان داشت: 440 مدرس نیز در این حوزه های علمیه مشغول تدریس هستند.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه پرچم دار بسط و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستند، گفت: وظیفه امروز حوزه با چند سال گذشته بسیار متفاوت تر است، امروز تلاش های سلطه گران برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اسلامی وارد فاز جدیدی شده و امروز حضور روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی یک تکلیف مهم است به همین منظور برنامه ریزی در سطح حوزه های علمیه و تقویت این مراکز دینی تأثیر گذار یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حوزه های علمیه باید به طور جدی و کاملاً برنامه ریزی شده برای پاسخ به شبهات گسترده دشمنان وارد میدان شوند، ادامه داد: امروز شبهه افکنی های نظام سلطکه ابعاد گسترده تری پیدا کرده و این مسأله تکلیف حوزه و روحانیت را مشخص می کند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه امروز باید ترویج و تقویت کننده معارف مهدوی باشند، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید به گونه در حوزه تعلیم داده شوند که خود را سرباز آماده امام زمان(عج) بدانند.

وی با اشاره به آغاز به کار نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران و تشکیل شورای عالی مدیریت در استان از رفع بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی مدارس علمیه طی این مدت خبر داد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که قبل از آغاز به کار نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در استان، مدارس علمیه مازندران زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اداره می شدند، افزود: اما از این پس مدارس علمیه استان زیر نظر مدیریت و شورای عالی استانی اداره می شوند.

وی با اشاره به این که پس از تشکیل مدیریت استانی بسیاری از وظایف مرکز به نمایندگی و شورای مدیریت در استان تفیظ شد، ادامه داد: کارنامه و مدارک طلاب در همه سطوح در حال حاضر از سوی همین مرکز در مازندران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار رسا، در جلسه شورای مدیریت استان که شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اعضای این شورا، استاندار و معاونان وی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا برگزار شد، راه کارهای مناسب به منظور حل مشکلات مدارس علمیه استان و برنامه ریزی جهت تقویت بعد علمی و آموزشی مدارس علمیه در این جلسه طرح و مورد بررسی قرار گرفت./950/پ202/الف
ارسال نظرات