۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۵۰۳۶
امام جمعه رشت:

هدف اصلاحات رضاخانی از بین بردن مظاهر اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز اجرای قانون منع حجاب از سوی رضاخان در ایران، اظهار داشت: اصلاحات رضاخانی با هدف از بین بردن مظاهر اسلامی و به بهانه توسعه و پیشرفت انجام شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه این هفت رشت با اشاره به روایات اسلامی، به یاد خدا بودن، صداقت در گفتار و رفتار، اقامه نماز و روزه داری، توجه به همسایگان، انس با قرآن را از ویژگی های شیعه واقعی برشمرد و گفت: شیعه جز سخن خیر و کاربردی حرفی نمی زند.

خطیب نماز جمعه رشت، امانت داری را از دیگر ویژگی های شیعیان دانست و افزود: شیعه واقعی در کسب مهارت های زندگی، فراگیری علم و انجام برنامه های زندگی جدی و پرتلاش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انجام اعمال عبادی و عمل به تکلیف باید باعث ایجاد غرور نشود، اظهار داشت: شیعه همواره به دنبال یافتن نقطه ضعف های خود و از بین بردن ضعف ها است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم با اشاره به سالروز اجرای قانون منع حجاب از سوی رضاخان در ایران، اظهار داشت: اصلاحات رضاخانی با هدف از بین بردن مظاهر اسلامی و به بهانه توسعه و پیشرفت انجام شد.

امام جمعه رشت، گسترش فساد را تنها نتیجه اصلاحات رضاخانی خواند و خاطر نشان کرد: کشف حجاب توطئه استعمار در ایران بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان می دانند اگر احکام اسلام در جامعه ای پیاده شود منافعشان به خطر می افتد و به همین دلیل با گسترش اسلام مبارزه می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از اجرای قانون منع حجاب در آذربایجان، اعلام کرد: 80 درصد مردم آذربایجان شیعه هستند و حکومت این کشور به خاطر تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به چنین کاری زده است.

امام جمعه رشت درباره اجرای طرح هدفمند کردن یارانه های نیز اظهار داشت: این طرح برای اقتصاد ایران لازم و ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مراقبت ویژه مسؤولان و دستگاه های اجرایی را در روند اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خواستار شد و گفت: هوشیاری و دقت مسؤولان مانع از آن می شود که مشکلی برای مردم ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه رشت همچنین افزود: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی با سوء استفاده کنندگان و متجاوزان به حقوق مردم به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر علی محمدی و چهلمین روز شهادت دکتر شهریاری، اظهار داشت: با شهادت علی محمدی ها و شهریاری ها، روند پیشرفت علمی و هسته ای ایران متوقف نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: دانشجویان تربیت یافته در مکتب اسلام راه دانشمندان ترور شده ایرانی را ادامه خواهند داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سالگرد رحلت آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله خویی اشاره کرد و گفت: این دو مرج عالیقدر در تقویت مبانی اسلامی در ایران بسیار تاثیر گذار بودند.

خطیب نماز جمعه رشت یادآور شد: تربیت شاگردان بسیار، تالیف کتاب و تقویت مبانی اسلامی و دینی از خدامت ارزشمند آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله خویی است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به دیدار مردم گیلان و مقام معظم رهبری، اعلام کرد: مردم دنیا از طریق ماهواره ها و رسانه های تلویزیونی با تجلیلی که مقام معظم رهبری از مردم گیلان کردند، به نقش مردم استان در پاسداری از اسلام و انقلاب پی بردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سفر رییس جمهور به گیلان را نزدیک دانست و گفت: مسؤولان استان برای ایجاد صنایع مادر در استان و کاهش بیکاری برنامه های دقیق داشته باشند.

امام جمعه رشت، گیلان را یکی از استان های برتر در تولید محصولات کشاورزی معرفی کرد و گفت: حمایت های دولت از کشاورزی گیلان باعث می شود کشور در بسیاری از محصولات مانند چای، برنج، ابریشم و زیتون به خودکفایی برسد./950/پ201/الف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
یکی از سفاک ترین ها بود
0
0