۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۹۵۱۶۰
عضو خبرگان رهبری:

ترفندهای دشمنان برای به انزوا کشاندن روحانیت به جایی نخواهد رسید / 19 دی، نماد اتحاد مردم با روحانیت، مرجعیت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قیام تاریخی مردم قم در 19دی سال 56 را نماد اتحاد مردم با روحانیت، مرجعیت و ولایت ارزیابی کرد و گفت: مردم قم این روز را گرامی می دارند و هرساله به دیدار رهبر انقلاب می شتابند و با آرمان های والای انقلاب تجدید بیعت می کنند.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام مردم قم در نوزده دی ماه سال 56، تصریح کرد: جریان نوزده دی در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان حماسه جاویدان و جرقه قیام و آغاز درهم پیچیده شدن رژیم ستم شاهی ماندگار شد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان در واقع خاستگاه قیام نوزده دی هستند و مردم قم نیز در انقلاب اسلامی پیشگام و پیشتاز بوده اند، ابراز داشت: این روز به عنوان یک ذخیره بزرگ برای بنای مستحکم انقلاب در اربعین های بهم پیوسته مطرح شد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: در پی اهانتی که به مرجعیت و امام راحل صورت گرفت، طلاب، اساتید، روحانیت و مدرسان برجسته حوزه علمیه قم در هجدهم دی ماه دروس خود را تعطیل کردند و در بیوت مراجع تقلید حضور یافتند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و سایر بزرگان و علما هر یک سخنان عاطفی در حمایت از امام ایراد کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: به تدریج اقشار مختلف مردم هم به صف روحانیان و علما پیوستند و عوامل رژیم شاه در میدان شهدای قم عده ای از مردم و تظاهر کنندگان را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: به دنبال این جنایت رژیم، اربعین تبریز و سایر شهرهای کشور شکل می گیرد، این قیام مؤثر مردم قم در واقع چند نکته را به اثبات رساند و نشان داد که شعارهایی که رژیم شاه نسبت به فضای باز سیاسی مطرح کرده، توخالی و بی ارزش بود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه جلوداری روحانیت و مرجعیت و اتحاد مرجعیت و روحانیت با امام در این قیام کاملا مشخص بود، تصریح کرد: روحانیت، اساتید و فضلا به همراه اقشار مختلف مردم در این جریان نشان دادند که در کنار رهبری نهضت ایستاده اند.

وی تصریح کرد: به دنبال این جریان و شکل گیری حرکت های مردمی، نهضت انقلاب اسلامی با جلوداری روحانیت به عنوان یک نهضت خالص اسلامی شتاب فزاینده ای به خود گرفت و کسانی که دنبال انزوای روحانیت بودند و جدایی دین از سیاست را دنبال می کردند، در قیام نوزده دی شکست خوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پیوند مستحکم رهبری، مرجعیت و مردم در قیام نوزده دی با خون، جهاد و شهادت در برابر رژیم ستم شاهی مشخص شد و به عنوان یک روز بیادماندنی مردم ایران اسلامی به ویژه قم و حوزه های علمیه این روز را گرامی می دارند و این روز بزرگ به عنوان نماد اتحاد مردم و روحانیت و مرجیعت و ولایت شناخته شده است.

وی تصریح کرد: مردم قم به عنوان تجدید میثاق با رهبری در نوزده دی ماه هر ساله با رهبر انقلاب دیدار و با ایشان و آرمان های والای انقلاب اسلامی تجدید پیمان می کنند و نشان می دهند قم خاستگاه انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: روحانیت در صحنه حاضر است و با بصیرت مردم ترفندهای دشمنان برای به انزوا کشاندن روحانیت و ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت به جایی نخواهد رسید و روحانیت همچنان به عنوان پیشتاز در صحنه نقش آفرینی می کند./924/ت302/ج
ارسال نظرات