۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۵۵۹۸
آیت الله موسوی جزایری:

تأمین نیازهای مذهبی جهان اسلام خواست رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: با توجه به این که بیشتر مردم خوزستان از نعمت تسلط بر زبان عربی برخوردارند؛ از این رو امروز رهبر معظم انقلاب از ما می خواهد نیازهای مذهبی جهان اسلام را برطرف کنیم.
2/ آيت الله موسوي جزايري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در بازدید از حوزه علمیه خواهران منطقه دو کشور، تدین، ولایت مداری، آگاهی به مسائل روز جامعه و دارا بودن بصیرت را از ویژگی های طلاب دانست و بیان داشت: با توجه به این که طلاب مدارس علمیه اهواز دارای چنین ویژگی هایی می باشند؛ از این رو مدارس علمیه اهواز باید از نظر کمیت ارتقا یابند، در صورتی که مدارس علمیه شهرستان های دیگر خوزستان نیازمند ارتقا کیفی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار حفظ اصول سنتی حوزه های علمیه شد و ابراز داشت: متأسفانه اکنون وضعیت جامعه به سویی پیش می رود که اختلاط زن و مرد در جامعه فراگیر می شود؛ از این رو باید مراقب باشیم تا صراط مستقیم را از دست ندهیم و به آن پایبند باشیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید حوزه های علمیه وظایف بین المللی خود را در راستای ترویج اسلام مورد توجه قرار دهند، اذعان داشت: خواهران طلبه مسلط به زبان عربی می توانند سفیران خوبی برای اسلام و انقلاب اسلامی در جهان باشند.

وی افزود: زبان عربی سرمایه ای اعطایی از سوی خداوند متعال به مردم خوزستان است که باید با بهره‌گیری از این زبان پس از تأمین نیاز فرهنگی و مذهبی استان خوزستان، وظایف بین المللی خود را ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که اکنون رهبر معظم انقلاب از ما می خواهد با توجه به توانایی هایی که در مردم خوزستان به سبب برخورداری از زبان عربی وجود دارد تامین کننده نیازهای مذهبی کشورهای عربی باشیم، تصریح کرد: اکنون مهم ترین مباحث مطرح در جهان اسلام مسأله ولایت فقیه است؛ از این رو باید نگاهمان را جهانی کنیم و پاسخگوی نیازهای جهان اسلام باشیم.

وی با اظهار رضایت از مدیر حوزه علمیه خواهران، با بیان این که اکنون چهار هزار طلبه خواهر در خوزستان وجود دارد که آمار ویژه ای است، اظهار داشت: از این تعداد یکهزار نفر آن در اهواز و سه هزار نفر در سایر شهرستاه های خوزستان وجود دارد که این مسأله نشان دهنده پیشرفت سایر شهرستان های خوزستان است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که پیشرفت های حوزه علمیه خواهران خوزستان چشمگیر است، خواستار توسعه فضای حوزه علمیه خواهران خوزستان شد و گفت: باید مشکل کمبود فضا و مکان در حوزه علمیه خواهران خوزستان برطرف و به سرعت گسترش یابد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان همچنین در این دیدار با بیان این که در گذشته مدیریت و فعالیت حوزه علمیه خواهران بسیار خوب، اما بیشتر در سطح اهواز بود، افزود: خوشبختانه اکنون در حوزه علمیه منطقه دو خواهران و روی کار آمدن مدیریت جدید شاهد مدیریت فراگیری هستیم که همزمان تحول و تکامل را در سطح استانی اجرا می کند.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: در گذشته اهواز به سبب دارا بودن وضعیتی خاص از نظر فراوانی جمعیت، تنوع فرهنگی و برنامه ریزی های دشمن، همه تمرکز به این شهر اختصاص یافته بود، اما اقتضای تکلیف شرعی توجه و اهتمام ما را به سراسر استان کشاند که خوشبختانه با مدیریت جدید این مهم عملی شد./945/پ202/ع

ارسال نظرات