۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۹۵۶۲۸
آیت الله طبرسی:

بصیرت علمی و عملی نیاز ضروری یک جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، بصیرت علمی و عملی را یکی از مهم ترین نیازهای هر جامعه ای دانست و گفت: بدون بصیرت در هیچ زمینه ای توفیق ایجاد نمی شود.
آيت الله نور الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز در نخستین همایش منطقه ای سیمای سلامت که با رویکرد طب اسلامی در نکا برگزار شد، اظهار داشت: طب اسلامی از ذخایر ارزشمند دینی و قرآنی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: علوم آسمانی از جمله علوم مافوق بشری است که می توانیم با بهره مندی از آن، بشریت را کابد شکافی کرده و نه تنها در مورد جسم بلکه درمان روح و روان بشریت را نی دریابیم.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: علم وحی، علم آسمانی و سلطان علوم مختلف است که اکنون با استفاده از طب اسلامی در دسترس همگان قرار گرفته و منشاء خیرات عظیم برای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: علم آسمانی، علمی است که در همه مکان ها، زمان ها و شرایط با ماست و تعطیلی در آن راه ندارد.

وی با بیان این که سلامت انسان وابسته به علم وحی است، بیان داشت: انسان برای سالم ماندن، نیازمند این علم است و باید در درجه بالا از آن استفاده شود.

آیت الله طبرسی، تصریح کرد: تاریخی برای علم طب وجود ندارد، و در مجموع پیشرف علوم متفاوت است و پیکره و مسأله وجودی طب، از زمان آدم پیامبر آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، خاطر نشان کرد: طب، مسأله گسترده ای است که نیازمد بازنگری در همه احوالات انسان است و نه تنها به بعد جسمانی بلکه باید به بعد روحی و روانی انسان نیز توجه شود و برای بیماری های دروغ، غارت، تهمت، تقلب، ناسزاگویی و رشوه برنامه خاص تعریف شود تا انسان در زمینه های مختلف، به سلامت برسد.

وی شناخت خویشتن را یکی از مهم ترین برکان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این انقلاب الهی تأثیر فراوانی در خود شناسی داشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تاکید کرد: اکنون ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا مورد توجه ملت های جهان است که باید در علوم مختلف اسلامی نیز سرآمد در جهان باشیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که بصیرت علمی و عملی باید در همه شرایط در جامعه وجود داشته باشد، یادآور شد: بدون بصیرت در هیچ زمینه ای توفیق ایجاد نمی شود و باید بصیرت در همه شرایط مورد توجه قرار گیرد و در اسلام شناسی و صدور آن به جهان بیشتر از موارد دیگر باشد./950/پ202/الف
ارسال نظرات