۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۹۵۶۵۲
مشاور رییس جمهور:

عزل ونصب های اخیر ریاست جمهوری تابوی مدیریت‌های چندین ساله را شکست

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در خصوص عزل ونصب های اخیر ریاست جمهوری گفت: پاین اقدام، سنت حسنه ای را در دولت پایه ریزی کرد که تابوی مدیریت های چندین ساله را شکست. حلقه های مدیریتی کشور باید به روی جوانان باز بوده و بر اساس لیاقت وتوانایی گزینش شوند.
حجت الاسلام بي ريا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش جنگ نرم وبصیرت تبلیغی با حضور مشاور رییس جمهور در امور روحانیت صبح امروز در محل تالار اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

شرط ولایت، اتصال همه جانبه به خداست

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا در این همایش به تبیین قدرت نرم اسلام پرداخت و گفت: همه ابعاد زندگی ما باید با خدا هماهنگ باشد این همان بندگی است و لازمه بندگی، ولایت خداست.

وی با بیان اینکه انبیای الهی پس از کسب مقام عبودیت به جایگاه نبوت می رسیدند افزود: از انجا که پیامبر(ص) ولی خداست و همه حرف هایش ترجمان خواسته های الهی، اگر می خواهیم بنده خدا و تحت ولایت او باشیم باید تحت ولایت رسول خدا باشیم. اینکه قران کریم در معرفی انسان های برگزیده مدام از اوصاف «الذین یقیمن الصلوة و یوتون الزکوة..» استفاده می کند، بدین معناست که شرط ولایت، اتصال وثیق به خداست؛ چرا که در حال نماز وحالتی که متصل به جایگاه اعلی هستند توجه به نیازهای انسان ها هم دارند وبرای پرداختن به خلق، از خدا دست نمی کشند.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: از مهمترین ویژگی های امام وزمامدار امور مسلمین، سطح بالای معنویت است و در عین حال توجه به جامعه انسانی وپاسخ به نیازهای جامعه. ولایت پیامبر(ص) پس از ایشان از طریق حضرت علی(ع) وفرزندان ایشان ادامه یافته و در عصر غیبت این مهم را نیز ولایت فقیه عهده دار است.

حجت الاسلام سقای بی ریا ابرازداشت: آنچه انقلاب را در امواج سهمگین از جمله فتنه 88 حفظ کرده است، محوریت ولایت فقیه بوده که ایستاده وسینه سپر کردند ونگذاشتند ابرقدرت ها و ایادی داخلی و خارجی آنان، انقلاب را محو کنند.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نمره قبولی ملت در آزمون بصیرت، ارتقاء جایگاه وعزت است که امروز شاهد آن هستیم. امروز بالاترین قدرت نرم ما در برابر هجمه تبلیغات سوء مستکبران می تواند ایستادگی کند ولایت فقیه است.

تبیین اصل ولایت فقیه را از رئوس وظایف روحانیت دانست

رییس مجمع طلاب وفضلای حوزه علمیه قم تبیین اصل ولایت فقیه را از رئوس وظایف روحانیت دانست و افزود: در مرحله بعد باید شخص ولایت فقیه را هم به امت شناساند، اگر به ویژگی های ولی فقیه توجه نشود قدر ومنزلت او شناخته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه به اذعان بزرگان، در عالم اسلام مانند رهبر معظم انقلاب وجود ندارد تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون پس از ائمه اطهار(ع)، رهبری به جامعیت شخصیت ایشان نیامده است. ممکن است افرادی افقه ویا اصولی تر باشند اما جامعیت در همه ابعاد مصداقی تاکنون نداشته است.

حجت الاسلام سقای بی ریا خاطرنشان کرد: این روشن بینی و عمق فهم، قدرت ماست، در طول تاریخ همواره قدرت نرم ولایت فقیه را شاهد بوده ایم و دشمن بسیار از این قدرت سیلی خورده است. نه تنها از رییس جمهور بلکه از تمام قوای جمهوری اسلامی انتظار می رود حامی ومطیع امام خامنه ای باشند.

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید

مشاور رییس جمهور خطاب به مبلغان یاداور شد: وظیفه شما رساندن پیام به اذهان مردم است نه ایجاد کردن پیام. باید پیام دین را به جوانانی که در معرض سیل شبهات هستند برسانیم. علمای گذشته نسبت به نیازهای زمان خود بسیار حساس بوده وحتی تهدیدها را به فرصت تبدیل می کردند.

حوزه علمیه در ابلاغ پیام حجاب بیشتر تلاش کند

وی با اشاره به ابراز نگرانی مبلغان از وضعیت حجاب گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه در ابلاغ پیام حجاب و جایگاه ان به نسل جدید کوتاهی کرده و باید در این خصوص بیشتر کار کند .

وی با اشاره به عزل ونصب های اخیر رییس جمهور بیان داشت: در عین نقدهایی که بعضا به این امر وارد است اما نباید فراموش کرد که این اقدام، سنت حسنه ای را در دولت پایه ریزی کرد که تابوی مدیریت های چندین ساله را شکست. حلقه های مدیریتی کشور باید به روی جوانان باز بوده و بر اساس لیاقت وتوانایی گزینش شوند.

مسأله اصلی امروز ما خاتمه دادن به فتنه است

حجت الاسلام سقای بی ریا، هدفمندی یارانه ها را گام نخست تحول اقتصادی کشور دانست و با اشاره به فساد اداری موجود افزود: گمرک، بانک، بازرگانی و مالیات و... همان مجاری فساد هستند و دولت در حلقه های بعدی تحول قصد دارد نظارت را شفاف کند تا قاچاق به طور کلی خشکیده شود.
رییس مجمع طلاب وفضلای حوزه علمیه قم با تأکید براینکه مسأله اصلی امروز ما خاتمه دادن به فتنه است تصریح کرد: مبلغان باید این پیام را به ملت برسانند که اولویت ها را شناسایی کرده و بر طبق آن عمل کنند. ریشه انحرافات فرهنگی در همین جابه جایی اولویت هاست.

حضور روحانیت در آموزش وپرورش باید رسمی واصولی باشد

وی درادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بهره گیری از مبلغان در آموزش وپرورش اظهار داشت: در پی مطالبات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، شورایی متشکل مسوولان حوزه وآموزش وپرورش تشکیل شده و در حال فعالیت است. حضور روحانیت در مدارس بااینکه نسبت به گذشته پر رنگ تر شده اما کافی نیست در عین حال بادی توجه داشت که وظیفه دولت تنها پشتیبانی از حوزه است. طبق نظر رهبری، در اصلاح اموزش وپرورش، روحانیت باید اصولی و از جایگاه رسمی دخالت کند. چندین هزار مشاور دینی ومربیی پرورشی خاص آموزش و پرورش باید تربیت و استخدام شوند.

حجت الاسلام سقای بی ریا در خصوص جایگاه روحانیت در چشم انداز بیست ساله کشور تصریح کرد: روحانیت با توجه به توانمندی و تأثیرگذاری خود در بسیاری از عرصه های حضور دارد اما این حضور باید با برنامه وهدفمند باشد.

وی در خصوص اختصاص هزینه ثابت به مبلغان گفت: این امر تا پیش از این کاملا مردمی اداره می شد اما اکنون نهادهای اعزام کننده هم مبلغی را پرداخت می کنند ولی در عین حال نحوه اختصاص بودجه بر عهده مسوولان نهادهاست./930/پ201/ص
ارسال نظرات