۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۹۵۷۴۹
آیتالله صافی گلپایگانی:

به هویت اسلامی و ولایی مان افتخار می کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیتالله صافی گلپایگانی، با انتقاد از برخی افراد که می خواهند با سخنان نسنجیده هویت دینی و اسلامی جامعه را تحت الشعاع قرار دهند، تاکید کرد: ما به هویت اسلامی، ولایی و دینی مان افتخار می کنیم.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله لطفالله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز یک شنبه در دیدار شرکت کنندگان در نخستین دوره مسابقات قرآنی کارکنان هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم، تاکید کرد: قرآن کریم معجزه باقیه است و از نظر فصاحت و بلاغت در اوج قرار دارد و فصحا و عالمان بزرگ در برابر عظمت آن سر تعظیم فروده آورده و می آورند.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که تفکر الحادی داشتند نیز به این مساله اذعان می کردند و اگر جن و انس هم جمع شوند و بخواهند مثل قرآن کریم بیاورند، از این مساله عاجز هستند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قرآن کریم معجزه باقیه است، البته پیامبر(ص) معجزات فراوانی داشته اند و برخی معجزات پیامبر را بیش از چهار هزار مورد ذکر کرده اند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ابن رشد از دانشمندان بزرگ در کتاب خود راجع به قرآن کریم می گوید این معجزه پیامبر(ص) با معجزات سایر انبیا تفاوت دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر انس بیشتر جامعه با قرآن کریم، بیان داشت: امیدواریم کشور و جامعه ما بیش از پیش با قرآن مانوس باشند.

حضرت آیتالله صافی گلپایگانی در ادامه تصریح کرد: ملتی که قرآن را دارد، باید سرافراز و در دنیا پیشرفته ترین باشد و در هیچ مساله ای محتاج دیگران نباشد.

این مرجع تقلید با انتقاد از سخنان نسنجیده برخی از افراد که هویت اسلامی و دینی جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد، بیان داشت: گاهی اوقات چیزهایی می گویند و می خواهند هویت اسلامی جامعه و کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

حضرت آیتالله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه ما به هویت اسلامی و ولایی خود افتخار می کنیم، تصریح کرد: قداست انتساب به قرآن کریم و اهل بیت(ع) را باید بزرگ بدانیم و ارج بنهیم و امیدواریم این هویت همیشه محفوظ بماند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از فعالیت های قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: برنامه شما بسیار جالب است و بنده از فعالیت های شما تشکر می کنم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عالی ترین هدایت ها در قرآن کریم بیان شده است و ما باید به آن توجه کنیم، خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی بر توفیقات شما بیفزاید و از انوار این کتاب آسمانی بهره مندتان سازد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات