۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۶۱۶۶
امام جمعه رشت:

حوادث تونس هشداری جدی برای حاکمان کشورهای مستبد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: حوادث تونس هشداری جدی برای حاکمان کشورهای مستبد عربی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه های نماز جمعه رشت، حوادث تونس را هشداری جدی برای حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواند و گفت: در سال های گذشته افرادی خود فروخته و وابسته به غرب در رأس کشورهای اسلامی قرار گرفتند و احکام اسلامی را بازیچه حکومت خود قرار دادند.

امام جمعه رشت، پایمال شدن حقوق مردم را مهم ترین ویژگی حکومت های مستبد مانند رژیم تونس دانست و افزود: زین العابدین بن علی 23 سال بر مردم تونس حکومت ظالمانه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بن علی را به رضاخان و آتاتورک تشبیه کرد و گفت: بن علی دین و دیانت را در تونس از بین برد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، وضعیت تونس را زنگ هشداری برای حکومت های مصر، اردن، عربستان سعودی و مراکش اعلام و اظهار داشت: اگر حکامان کشورهای عربی موضع خود را با مردم شفاف و مشخص نکنند در کشور آنها انقلاب به وقوع خواهد پیوست.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به وضعیت سیاسی لبنان و کارشکنی های آمریکا و فرانسه برای ایجاد وحدت در این کشور، تصریح کرد: هدف غرب قدرت گرفتن دوباره حریری یا تجزیه لبنان است.

امام جمعه رشت، تاکید کرد: غرب به دنبال اجرای طرح خاورمیانه بزرگ با محوریت رژیم صهیونیستی است و حزب الله لبنان مانع از اجرایی شدن این طرح صهیونیستی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: پس از شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ 33 روزه لبنان، توطئه ترور رفیق حریری برای ایجاد تفرقه در لبنان انجام شد.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به جلسه کشورهای 1+5 در استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت: غرب به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران و اعمال فشار بیشتر برای تحریم ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، با بیان این که پیش شرط ایران برای این مذاکرات پذیرفتن ایران هسته ای است، اظهار داشت: ایران همه تلاش ها را با شفاف سازی و صراحت لهجه انجام داده و اکنون نوبت غرب است که حسن نیت خود را ثابت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سفر هیأت دولت در یکشنبه هفته آینده به گیلان، گفت: نمایندگان، مدیران و مسؤولان استان با بیان مشکلات به دنبال راه حل برای توسعه استان و رفع موانع باشند.

امام جمعه رشت، تاکید کرد: مسؤولان استان مشکلات حوزه اشتغال، کشاورزی و حمل و نقل را با کمک هیأت دولت حل کنند.

وی با اشاره به آیین دوست یابی در اسلام، ارضای نیازهای روحی، حل مشکلات و کمک به کمال را از علل نیاز به دوست برشمرد و گفت: دوستان خوب مشکلات دنیوی و اخروی انسان را حل می کنند.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که حضرت علی(ع) دوست واقعی را مدافع آبروی دوست خود در حضور و غیبت معرفی می کند، گفت: دوست واقعی به دوستان خود در اطاعت از خداوند یاری می رساند./950/پ201/الف
ارسال نظرات