۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۷۲۴۶
آیت الله طبرسی:

دموکراسی با محوریت اسلام در خاورمیانه در حال شکل گیری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هم‌اینک تاریخ مصرف حکومت های دیکتاتور به پایان رسیده است، گفت: خیزش های مردمی نشان دهنده شکل گیری خاورمیانه جدید با محوریت اسلام است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، خیزش های مردمی در برخی کشورهای خاورمیانه را برگفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی از مرز های جغرافیایی فراتر رفته است.

وی با بیان این که خاورمیانه ای با محوریت جریان اسلامی در حال شکل گیری است، افزود: حرکت های آزادی خواهانه و اسلامی که امروز در تونس و مصر آغاز شده است باید مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که آمریکا و کشورهای غربی دیگر در برابر قدرت اسلام ناتوان هستند، تصریح کرد: سکوت آمریکا در برابر تحرکات خاورمیانه نشان دهنده شکست سیاست های آنها در منطقه است.

وی با بیان این که ملت های مسلمانان خواستار سرنگونی حاکمان دیکتاتور خود هستند، خاطرنشان کرد: خیزش های مردمی در خاورمیانه میانه پیام روشنی برای سلطه گران جهانی است که دست از دخالت در امور کشورهای اسلامی بردارند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز موج عدالت‌خواهی همه خاورمیانه را فرا گرفته است، تصریح کرد: پس لرزه‌های انقلاب اسلامی در سالروز پیروزی نهضت عظیم اسلامی خاورمیانه را فرا گرفته است که نشان دهنده صلابت و اقتدار این انقلاب است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی که رهبری امام راحل و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید شرق و غرب را متحیر کرده است، ادامه داد: امروز به برکت همین انقلاب عظیم همه دنیا برای گرفتن حق خود بپا خواسته اند.

خطیب جمعه ساری با بیان این که دیگر تاریخ مصرف دیکتاتوری گذشته است، اضافه کرد: امروز ملت های مسلمان منطقه خواهانه حکومتی اسلامی و برپایی دموکراسی واقعی در کشورهای خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از این انقلاب به عنوان هدیه ای الهی نام برد و گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران کاخ فراعنه مصر به لرزه در افتاد و ملت های آزادی خواه منطقه با تأسی از نهضت انقلاب اسلامی به دنبال بازپس گیری حق خود از حکومت های دیکتاتور و مستبد خود هستند.

آیت الله طبرسی، مکتب اسلامی، رهبری دینی و همراهی ملت ایران را سه عامل مهم در پیروزی نهضت عظیم اسلامی در ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی این سه عنصر همواره در کنار هم قرار دارند.

وی حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 را سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: ملت ایران همانند سال های گذشته امسال نیز با حضور گسترده خود پاسخ کوبنده ای به دشمنان داخلی و خارجی خواهند داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)، به ارادت ویژه ملت ایران به این امام همام اشاره کرد و ادامه داد: حضور امام رضا(ع) در ایران برکتی برای این کشور اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که ائمه جمعه در عزل و نصب مدیران هیچ دخالتی ندارند، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای دولت است و قوه مجریه وظیفه عزل و نصب مدیران را عهده دار است و ائمه جمعه تنها در جهت ارشاد مردم و ارزش های دینی و اسلامی سخنرانی می کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات