۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۹۷۳۲۱
هراس مقامات عربستان از قیام مردمی در این کشور؛

مفتی عربستان:قیام ملت های عربی طرح دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مفتی عربستان قیام ملت های عربی را طرح و نقشه دشمنان اسلام برای ایجاد آشوب و شکاف میان امت توصیف کرد.
شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته ریاض در مسجد ترکی بن عبدالله، اعتراضات مردمی در کشورهای عربی را طرح دشمن برای تقسیم و تسلط بر خیرات کشورهای اسلامی و عربی عنوان کرد.

وی افزود: این تظاهرات تنها سبب آشوب می شود و نتیجه ای جز شکاف میان امت و تحقق اهداف دشمنان ندارد.

مفتی عربستان تاکید کرد: پیامدهای این اعتراضات به شدت نامناسب است و عواقب وخیمی همچون خونریزی، تجاوز به نوامیس و زیرپا گذاشتن حرمت ها را در پی دارد.

شیخ آل شیخ تصریح کرد: باید به همه چیز بر اساس شرع و واقعیت ها نگریست و آنچه در حال حاضر می شنویم تدبیر دشمنان و همدستان آنان است و هدفشان تضعیف ملت ها، سیطره بر آنان و مشغول ساختنشان برای دور شدن از مصالح آنان صورت می گیرد.

این در حالی است که اکثر علمای جهان اسلام از قیام های مردمی در کشورهای عربی استقبال کرده و خواستار برچیده شدن نظام های دیکتاتور و فاسد از جوامع اسلامی و عربی شده اند.

این قیام ها سبب هراس حکام کشورهای عربی شده به گونه ای که در برخی از کشورها نظیر اردن و الجزایر تغییراتی در کابینه دولت ایجاد شده است.

مقامات عربستان از بیم قیام مردمی در این کشور با برگزاری تظاهرات همبستگی با ملت مصر جلوگیری کرده و علمای شیعه ای را که از قیام ملت تونس و مصر استقبال کرده و خواستار قیام مردمی علیه حکام فاسد و دیکتاتور شده اند احضار و از آنان به منظور پرهیز از تکرار این سخنان تعهد گرفتند./980/گ
ارسال نظرات