۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۷۹۰۸
رییس مجلس شورای اسلامی:

هیچ کس نباید خود را مبرای از انتقاد و نقد بداند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، اختلاف افکنی در جامعه را مضر و خلاف اصول انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچ کس نباید خود را مبرای از انتقاد و نقد بداند.
دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي مراسم گراميداشت 22 بهمن در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی، در جمع راهپیمایان روز 22 بهمن در حرم کریمه اهل بیت، با تبریک دهه مبارک فجر، ابراز داشت: دهه فجر، یادآور لحظات شور انگیز انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بسیاری را بدست آورده است، به بیان دستاوردهای بین المللی پرداخت و تاکید کرد: حوادثی که در روزهای اخیر در کشورهای مختلف منطقه مشاهده شد با هدف مبارزه با دیکتاتوری و شعارشان اسلام خواهی بود، نسیم مجددی از انقلاب اسلامی را به مشام جهانیان می رساند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقوط حسنی مبارک دیکتاتور کشور مصر و تقارن آن با 22 بهمن اظهار داشت: تقارن این امر با 22 بهمن به اعجاز شبیه است و به قدری سریع اتفاق افتاد که آمریکا و رژیم صهیونیستی را به هراس و سرگیجی انداخته است.

وی تاکید کرد: آشفتگی سیاسی که آمریکا در قضیه برکناری حسنی مبارک پیدا کرده است، مثل زمانی است که رژیم شاه در ایران سقوط کرد.

لاریجانی ابراز داشت: از حرف های شب گذشته آمریکا چنین استنباط می شود که آنها می خواهند در کشور مصر کودتای نظامی انجام دهند، واقعا تاسف آور و مسخره است، کودتاه چه معنا دارد؟ آمریکا و رژیم مصر مطمئن باشند با این اشتباه ناشیانه بلایی بر سر خود خواهند آورد.

وی افزود: انقلاب مصر در 22 بهمن بر ملت ایران و همه ملت های اسلامی مبارک و میمون باشد و امیدواریم امت اسلام روزهای عزت خود را در پیش داشته باشد.

این فعال سیاسی گفت: آمریکایی ها روزی از حمایت حسنی مبارک سخن می گویند و روز دیگر شعر تغییر می سرایند، این گیجی و آشفتگی سیاسی ناشی از چه مساله ای می تواند باشد، باید توجه داشت که زلزله اسلام خواهی در منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شالوده سیاسی آمریکا بر دروغ استوار شده است، ابراز داشت: هدف جمهوری خواهان و دمکرات ها یکی است و البته آنها در تاکتیک اختلاف دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی، نقش ولایت فقیه را عامل صیانت و تداوم اسلامیت دانست و تاکید کرد: ولایت فقیه در نظام اسلامی یک اصل مهم و نقطه اتکای قوی ملت است.

وی با بیان اینکه پایمردی و مقاومت ملت ایران غرب را به چالش کشیده و ابهت پوشالی استکبار و آمریکا را نزد ملت ها از بین برده است، تاکید کرد: بحمدلله امروز نظام اسلامی در  عرصه های مختلف صاحب فناوری های نوینی شده است و ما باید قدردان این نعمت و دستاوردها باشیم.

رییس مجلس گفت: امروز حرکت توسعه کشور در عرصه های مختلف و توجه ویژه دولت و مجلس به مناطق محروم و رساندن خدمات به همه نقاط کشور مشهود و قابل توجه است.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در کشور و پرهیز از خط بازی، خاطرنشان کرد: حرکت آبادانی ایران دشمن را از سنگ اندازی مایوس خواهد کرد و نباید اقدامی انجام داد که وحدت ملی را خدشه دار کند.

نماینده مردم قم با بیان اینکه ما باید دشمنان را به درستی بشناسیم و روی اصول و مبانی تمرکز کنیم، وحدت نیروهای انقلابی و دلسوزان نظام اسلامی را یک امر مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه تاکید کرده اند و ما نیز باید به این اصل توجه کنیم.

وی وحدت در اصول انقلاب را رمز پیروزی دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری این اصول را به خوبی ترسیم کرده اند، گفت: راه امام و رهبری نشان می هد که اسلام ناب محمدی، مبانی انقلاب و به ویژه ولایت فقیه و منافع کشور مبنای وحدت است و همه باید بدان توجه کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همه گروه های که اصول انقلاب و آرمان ها را قبول دارند، اختلاف نظرشان مورد تایید و عامل تکامل است، اما نباید کاری کرد که اختلاف نظرها به کشکمش و تنازع بدل شود.

وی با انتقاد از کسانی که در راه امام خدشه می کنند، بیان داشت: چرا آنهایی که در زمان تدوین قانون اساسی بر روی ولایت مطلقه فقیه تاکید و تصریح کردند، چرا امروز فتنه می کند و در مقابل نصایح امام موضع می گیرند.

لاریجانی گفت: ولایت فقیه یک نعمت الهی برای جامعه است، رفتار شما کفران این نعمت بی بدیل است، نیروهای انقلابی باید در چارچوب نظریات امام، رهبری و انقلاب اختلاف نظرها را به مشاجرات نکشانند.

رییس مجلس اختلاف افکنی در جامعه را مضر و خلاف اصول انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچ کس نباید خود را مبرای از انتقاد و نقد بداند و اگر کسی بی جهت در راستای حذف و یا تخریب کسی برآید، پیش و بیش از آن که به جریان رقیب ضربه بزند به نظام و انقلاب ضربه وارد کرده و مرتکب خیانت شده است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات