۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۸۵۴۷
امام جمعه موقت رشت:

سران فتنه مهره و مجری برنامه های غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، محاکمه سران فتنه را از مطالبات مردم خواند و گفت: مردم نمی خواهند شاهد جامعه ای باشند که در آن خون شهدا نادیده گرفته می شود و مزدوران امنیت آن را به چالش می کشند.
سران فتنه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه موقت رشت، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان، با بیان این که مردم به مزدور بودن جریان فتنه پی برده اند، اظهار داشت: هدف حرکت انحرافی فتنه گران در 25 بهمن کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود و فتنه گران با حرکت مزدورانه خود در 25 بهمن حماقت خود را اثبات کردند.

امام جمعه موقت شهر رشت با بیان این که فراخوان سران فتنه برای حضور مزدوان و سلطنت طلبان در خیابان ها، نشان داد که سران فتنه مهره و مجریان برنامه های غرب هستند، افزود: فتنه25 بهمن نشان داد که سران فتنه پایگاه اجتماعی و مردمی ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، محاکمه سران فتنه را از مطالبات مردم خواند و گفت: مردم نمی خواهند شاهد جامعه ای باشند که در آن خون شهدا نادیده گرفته می شود و مزدوران امنیت آن را به چالش می کشند.

حجت الاسلام شفیع زاده با بیان این که مردم انتظار دارند مسؤولان با فتنه گران برخورد علنی داشته باشند، تاکید کرد: باید شاخ و برگ فتنه را رها کرد و با کانون فتنه برخورد کرد.

وی اضافه کرد: با جریان 25 بهمن حق و باطل مشخص شده و باید بر دکترین جدا کردن خواص بی بصیرت از با بصیرت خط قرمز کشیده شود.

امام جمعه موقت شهر رشت تصریح کرد: در راه مبارزه با فتنه، حد وسط و جبهه میانی وجود ندارد و خواص یا در جبهه باطل هستند و یا همراه جبهه حق انقلابی و حسینی هستند.

وی با به موقع خواندن واکنش نمایندگان مجلس در محکوم کردن اقدام سران فتنه و مزدوران داخی در 25 بهمن، اظهار کرد: دیدار چند نماینده با سران فتنه از نظر مردم محکوم است.

حجت الاسلام شفیع زاده به پشتیبانی مردم از نمایندگان مجلس در برخورد اساسی با سران فتنه اشاره کرد و گفت: مجلس راهکار قانونی و ابزار مدنی لازم برای برخود با سران فتنه را در اختیار دارد.

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه نخست ایجاد روحیه وحدت و همگرایی را یکی از ویژگی های رفتاری پیامبر اکرم(ص) دانست و افزود: اشاعه روحیه برادری و پرهیز از تشتت وظیفه همه مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، وحدت را از اصول اولیه قانون اساسی خواند و خاطرنشان کرد: همه مسلمانان عضو جامعه بزرگ امت اسلامی هستند و جمهوری اسلامی باید در جهت وحدت امت بزرگ اسلامی تلاش کند.

وی، وحدت را کنار گذاشتن اختلافات و تاکید بر مشترکات تعریف کرد و گفت: مشترکات در دنیای اسلام برای وحدت مسلمانان فراوان است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تلاش های گسترده غرب برای ایجاد تفرقه در دنیای اسلام خاطرنشان کرد: توهین به پیامبر اکرم(ص)، قران کریم و مقدسات دنیای اسلام از نمونه های اسلام ستیزی غرب است.

حجت الاسلام شفیع زاده اذعان کرد: پتانسیل ها و مولفه های های قدرت بسیاری در اختیار مسلمانان است و دنیای اسلام در صورت اتحاد، در برابر نقشه های دشمنان بیمه خواهد شد.

وی ذخایر عظیم گازی و نفتی، تنگه های حیاتی دنیا، مناطق جغرافیایی حساس و تشکیل دادن یک سوم جمعیت جهان را از مولفه های قدرت جهان اسلام برشمرد و گفت: سازمان کنفرانس اسلامی که 60 کشور اسلامی عضو آن هستند می تواند در تصمیمات سازمان ملل تاثیر زیادی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، پیشینه تاریخی و فرهنگی دنیای اسلام را از دیگر مولفه های قدرت مسلمانان دانست و ادامه داد: پشتوانه تاریخی و فرهنگی یکی از موثرترین ابزار برای ایجاد وحدت در دنیای اسلام می تواند باشد.

امام جمعه موقت شهر رشت با اشاره به ایجاد موج بیداری و خیزش انقلابی مردم منطقه، اوج این خیزش را در مصر دانست و گفت: در جهان اسلام نگرانی هایی از مصادره شدن ثمره انقلاب و مقاومت ملت توسط وابستگان غرب وجود دارد.

حجت الاسلام شفیع زاده مردم مصر را مردمی قوی خواند و تصریح کرد: فراز و فرودهای موجود در مصر به نفع مردم تمام خواهد شد و در آینده نزدیک جمهوری اسلامی مصر به وجود خواهد آمد.

گقتنی است، نمازگزاران شهر رشت پس از اقامه نماز جمعه، با راهپیمایی از میدان مصلی تا میدان فرهنگ رشت، خواستار محاکمه سران فتنه شدند./950/پ201/ص
ارسال نظرات