۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۹۸۹۳۳

کلنگ احداث حوزه علمیه فریدونکنار به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ احداث حوزه علمیه فریدونکنار با حضور امام جمعه و جمعی از مسؤولان استان مازندران در این شهرستان به زمین زده شد.
ساختمان حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود جلالی، امام جمعه فریدونکنار، روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی احداث حوزه علمیه این شهرستان به نقش مراکز دینی در رشد و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: تقویت حوزه‌های علمیه امروز یک ضرورت است.

وی افزود: با تأسیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) علم حضرت ولی عصر(عج) در این شهر به اهتزاز در می‌آید.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، حوزه‌های علمیه را مرکز رشد معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: رشد و گسترش مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور سبب خنثی‌شدن توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به تلاش دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تقویت فرهنگ غربی در جوامع اسلامی‌ ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی نقش مهمی در خنثی سازی این توطئه های شوم دشمنان بر عهده دارند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و علما باید با همه تلاش و توان خود از حوزه‌های علمیه حمایت کنند تا از این شهر نداهای قرآنی و مذهبی بیش از پیش شنیده شود.

وی‌ تأسیس حوزه علمیه را یکی از آرزو‌های دیرینه مردم این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه فریدونکنار باید با نگهبانی از متون اسلامی، طلابی را پرورش دهد تا در آینده نگهبان مرزهای دینی و قرآنی باشند.

حجت الاسلام جلالی افزود: باید در حوزه‌های علمیه ما شخصیت‌هایی همچون، امام راحل، مقام معظم رهبری و آیت الله بهجت(ره) پرورش داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به با اشاره به نهضت عظیم اسلامی امام راحل برای برپایی حکومتی اسلامی در ایران گفت: امروز پس از گذشت دهه‌ها از آن حرکت تاریخی امام راحل ملت‌های مسلمان دنیا آن را الگویی برای حرکت‌های آزادی‌خواهانه خود قرار داده‌اند.

امام جمعه فریدونکنار گفت: هدف امام راحل تأسیس حکومت اسلامی در ایران و سپس بیداری مسلمانان در کشورهای اسلامی بود که خوشبختانه امروز در حال تحقق است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که 12 هزار متر مربع زمین برای ساخت حوزه علمیه فریدونکنار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ساختمان حوزه علمیه با زیر بنای پنج هزار متر مربع احداث می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات