۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۸۹۸۷
مدیرکل امور بانوان خوزستان:

نهادینه کردن فرهنگ حجاب نیازمند حرکت‌های سازمانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ حجاب، نیازمند برنامه‌ریزی جدی و دقیق از سوی مسؤولان فرهنگی است، گفت: آحاد برنامه‌ریزان مسائل فرهنگی که نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه دارند، باید در این راستا حرکت‌هایی را سازمان دهند.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مریم حیدریان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، روز گذشته در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری پرنیان عصمت اظهار داشت: در سال‌های اخیر موضوع حجاب و پوشش زنان به موضوعی با حساسیت اجتماعی بالا مورد توجه اندیشمندان و متولیان فرهنگ در جوامع اسلامی بوده و در جامعه ما نیز این موضوع صدق می‌کند.

حیدریان گفت: با نگاهی به ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اصول اخلاقی جامعه مدرن و با مشاهده گسترش و پیچیدگی ارتباطات، سیاسی شدن حجاب و پوشش زن در دنیا و گره خوردن مسأله پوشش زنان با نظام سرمایه‌داری ما را وادار می‌کند که در رابطه با موضوعی با نام بدحجابی به ویژه در قشر جوان با دقت و حساسیت بیشتری برخورد کنیم.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنانش‌ با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ حجاب، نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق از سوی مسؤولان فرهنگی است، خاطر‌نشان کرد: آحاد برنامه‌ریزان مسایل فرهنگی که نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه دارند، باید در این راستا حرکت‌هایی را سازمان دهند.

وی اظهار داشت: با توسعه فرهنگ عفاف و حجاب امنیت اجتماعی زنان در جامعه تقویت و آرامش عمومی در خانواده و جامعه افزایش پیدا می‌کند؛ با توجه به این مهم وظیفه متولیان فرهنگی جامعه برای تقویت، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب سنگین‌تر می‌شود که با تجدیدنظر خاص در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

این مقام مسؤول، بیان داشت: متأسفانه با وجود نظارت خانواده‌ها، گسترش تهاجم فرهنگی در جامعه مسأله‌سازی می‌کند و متأسفانه با روش‌های نادرست حجاب معرفی و مُعضلی به نام بدحجابی تبدیل به یک موضوع جدی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه اظهار داشت: در این راستا باید به سرعت راهکارهایی برای برون رفت این معضل پیدا کرد، که رسالت مسؤولان فرهنگی استان و کشور در تدوین برنامه‌های جذاب را می‌طلبد.

حیدریان با تاکید بر این که در دومین جشنواره پرنیان عصمت، سعی شده تا زیبایی‌های حجاب اسلامی به بانوان جامعه اسلامی معرفی شود، اظهار داشت: در این جشنواره بانوان از آموزه‌های مکتب حیات‌بخش اسلام در قالب فعالیت‌های آموزشی و مشاوره‌ای بهره‌مند خواهند شد./945/پ202/س

ارسال نظرات