۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۹۹۰۵۲
مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان:

مسجد بهترین مرکز تربیت نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان، مسجد را بهترین مرکز تربیت کننده جوانان تلقی کرد و بیان داشت: مساجد با برگزاری دوره های آموزشی دینی و فرهنگی می توانند تربیت دینی نسل جوان را بالا برده و جوانانی مذهبی و ولایی تحویل جامعه بدهند.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان



حجت الاسلام محمدصادق امینی، مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مهمترین مقوله برای تربیت فرزندان مبانی و آموزه های اسلامی است، بیان داشت: تربیت فرزندان بر مبنای آموزه های اسلامی و دینی تضمین کننده سعادت فرزندان است.

امام جمعه مسجد سلیمان در ادامه اضافه کرد: وظیفه والدین این است که محیطی را برای فرزندان خود انتخاب کنند که متشکل از دوستان خوب و برابر با آداب و آموزه‌های اسلامی، دینی و قرآنی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان ابراز داشت: یکی از مهمترین فاکتورهایی که فرزندان ما را به راه درست و غلط هدایت می کند، دوست است؛ بنابراین اگر دوست فرزند ما دوستی خدامحور و دین محور باشد، مصونیت فرزند ما از گزندهای ناهنجار جامعه آشکار می شود.

حجت الاسلام امینی با بیان این که انتخاب مرکز آموزشی، مربی و معلم مناسب از فاکتورهای دیگری است که بر تربیت فرزندان اثر گذار است، اظهار داشت: در این دوران اطاعت پذیری فرزندان از معلم و مربی بیشتر از والدین است؛ از این رو والدین باید در انتخاب مربی و معلم فرزندان خود دقت کافی و لازم را داشته باشند تا فرزندان آنها گریبان گیر هوس ها و آسیب های برخی جوانان و مربیان ناآگاه جامعه نشوند.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه ملی در ترویج و تبیین تربیت دینی برای نسل جوان را بسیار حیاتی و مهم دانست و عنوان کرد: تولید فیلم و مستند بر پایه قصص قرآنی و آسیب های روز جامعه از سوی رسانه ملی بر تربیت دینی و رفتاری نسل جوان و آینده ساز جامعه بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی دیگر از فاکتورهایی که بر تربیت دینی فرزندان بسیار اثرگذار می باشد روحانیان و حوزه های علمیه است، اذعان داشت: بهترین جوانانی که در ایران اسلامی وجود دارند تربیت شده روحانیان و حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام امینی مسجد را بهترین مرکز تربیت کننده جوانان تلقی کرد و بیان داشت: مساجد با برگزاری دوره های آیت آموزشی دینی و فرهنگی می توانند تربیت دینی نسل جوان را بالا برده و جوانانی مذهبی و ولایی تحویل جامعه بدهد.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی دولت احمدی نژاد باید به سوی مساجد باشد تا دست روحانیان ما در این سنگر بزرگ فرهنگی باز باشد تا جوانان خوب و نخبه را تربیت کنند و این کار بسیار خوب و مثمر ثمر است./945/ت303/ع

ارسال نظرات