۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۹۹۰۵۴
استاندار خوزستان:

انقلاب اسلامی محصور به مرزهای ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، با بیان این که استکبار جهانی همواره ایران را به عنوان یک محور ترور به جهان معرفی می کرد و کشورهای دیگر را به دشمنی با ایران فرا می‌خواند، یادآورشد: امروز ایران به عنوان پایگاه اصلی خیزش‌های مردمی در جهان تبدیل شده و همه معادلات سیاسی استکبار جهانی را به هم ریخته است.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان

سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در حاشیه آیین رونمایی از فیلم مستند سردار شهید علی هاشمی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رشادت ها و دلاوری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را باعث ثبات و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دیگر محدود به مرزهای ایران اسلامی نیست و مشاهده می‌شود که ندای عدالت خواهی مردم ایران در طول سی سال انقلاب اسلامی در همه کشورهایی که طالب عدالت و آزادی هستند، به گوش می رسد.

خون شهیدان انقلاب اسلامی ارکان حکومتی سران مستکبر را به لرزه درآورد

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: خیزش‌های خودجوش مردمی در کشورهای لیبی، مصر، تونس و یمن نمایان گر این مطلب است که خون شهیدان عزیز پایمال نشده و ارکان حکومتی سران مستکبر کشورهای اسلامی را به لرزه درآورد.

نماینده عالی دولت در خوزستان جاوید الاثر شدن شهیدان انقلاب اسلامی ایران را نزد خداوند تبارک و تعالی حکمتی توصیف نشدنی دانست و گفت: بازگشت پرستوهای مهاجر به آغوش ملت و خانواده‌هایشان سبب افزون‌تر شدن شعله انقلاب اسلامی ایران و نشان دهنده حقانیت انقلاب مردم بزرگ ایران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: وجود شخصیتی همچون سردار شهید حاج علی هاشمی در میان پرستوهای هجرت کننده ایران اسلامی افتخاری بزرگ و وصف نشدنی برای ملت ایران است و بازگشت این شهید بعد از سی سال به وطن گواه خوب و آشکاری بر این مدعا است که شهیدان زنده هستند.

وظیفه اصلی ما تبیین راه و رسم زندگی شهیدان برای نسل جوان است

عضو ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: وظیفه اصلی ما این است که راه و رسم زندگی و ابعاد شخصیتی شهیدان انقلاب اسلامی را برای جوانان و نسل آینده ساز ایران نقل و تبیین کنیم و امیدورایم که خود ما پاسدارنده و نگهدارنده خوبی برای آرمان های متعالی امام و شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی ایران باشیم.

دکتر حجازی با بیان این که شخصیت شهدا باید برای ملت ایران و بویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی ای که در دسترس ما است، از زندگی فردی، راه، منش و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی ایران می توان مستند، فیلم و کارهایی که در خور شأن شهدا باشد را بسازیم و آن را نه فقط به نسل جوان بلکه به تمام دنیا عرضه کنیم.

وی ادامه داد: آموزه ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران باید تمام جهان را دربرگیرد و علت قیام و ایستادگی مردم ایران علیه حکومت ظالم و مستبد رژیم پهلوی برای مردم دنیا رمزگشایی شود تا ملت های آزادی خواهی که قصد قیام علیه حکومت های ظالم خود را دارند از قیام بزرگ و شکوهمند ملت ایران الگو برداری کنند.

استکبار جهانی در باتلاق عراق و افغانستان در حال دست و پا زدن است

دکتر حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دنیا فهمیده است که انقلاب اسلامی ایران حقیقی است، خاطر نشان کرد: کسانی که تا دیروز شعار نیل تا فرات را سر می دادند و هدف آنها منزوی کردن ایران اسلامی بود الان خودشان در باتلاق عراق و افغانستان دست و پا می زنند و خواهان کمک ایران به آنان است.

نماینده عالی دولت در خوزستان، اضافه کرد: امروز همه تحولاتی که در کشورهای اسلامی رخ داده، به سود جمهوری اسلامی ایران در حال پیشروی است که این موفقیت ها به برکت خون مطهر شهیدان، بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی و رهبری های آگاهانه و با بصیرت فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

ایران پایگاه اصلی خیزش های مردمی در جهان است

استاندار خوزستان با بیان این که استکبار جهانی همواره ایران را به عنوان یک تروریست به جهان معرفی می کرد و کشورهای دیگر را به ضدیت با ایران فرا می خواند، یادآورشد: کشوری که زمانی به عنوان تروریست توسط برخی کشورها تلقی می شد، امروز به عنوان پایگاه اصلی خیزش های مردمی در جهان تبدیل شده است و تمامی معادلات سیاسی استکبار جهانی را به هم ریخته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست های دولت دکتر احمدی نژاد را استفاده مناسب از ظرفیت های فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: عرضه کردن ارزش های بزرگ انقلاب اسلامی در سراسر جهان توسط دولت دهم یکی از راه های مناسب و خوب مقابله با تهاجم فرهنگی است؛ بنابراین رویکرد دولت دهم به مسایل فرهنگی قابل تحسین و تقدیر است.

رونمایی از فیلم سردار هور عرضه بسته بزرگ فرهنگی به نسل جوان است

این مقام مسؤول در پایان با تشکر از دست اندرکاران ساخت فیلم زندگی سردار شهید حاج علی هاشمی با عنوان سردار هور، اذعان داشت: تولید این فیلم عرضه بسته بزرگ فرهنگی به جامعه و نسل جوان است و امیدواریم سرآغازی برای تبیین بهتر و جامع تر زندگی دیگر شهیدان انقلاب اسلامی ایران باشد./945/پ202/ع
ارسال نظرات