۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۹۱۸۷
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

مدارس مازندران نیازمند 1200 نمازخانه جدید است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که در حال حاضر دو هزار و 457 مدرسه مازندران فاقد نماز خانه مناسب هستند، بیان داشت: با بررسی های به عمل آمده مدارس استان نیازمند احداث هزار و 219 نمازخانه جدید هستند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و مدیران ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان در ساری، با اشاره به این که فریضه الهی نماز می تواند سبب ایجاد تحولی خاص در سطح جامعه شود، گفت: باید بسترحضور بیشتر نسل جوان در مسجد و محراب را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود سه هزار و240 مسجد در منطق مختلف مازندران افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور ائمه جماعات بیشتری را در سطح مساجد استان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که درحال حاضر نماز جماعت در سطح نهادهای دولتی استان با حضور 479 روحانی امام جماعات اقامه می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این بخش همه دستگاه‌های اجرایی عزم جدی دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌ تعداد مساجد شبانه روزی و بین راهی استان را 67 مورد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به حضور 15 میلیون مسافر سالانه به استان، مازندران نیازمند 70 مسجد بین راهی است.

وی مازندران را از جمله استان های گردشگرپذیر در طول سال معرفی کرد و گفت: توسعه و تجهیز مساجد بین راهی و حضور روحانی امام جماعت در مساجد و اماکن مسافرخیز ضروری است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران در ادامه سخنان خود به وضعیت نماز خانه های مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که سه هزار و782 مدرسه در استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و 325 مدرسه استان دارای نمازخانه مناسب هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که در حال حاضر دو هزار و 457 مدرسه مازندران فاقد نماز خانه مناسب هستند، بیان داشت: با بررسی های به عمل آمده مدارس استان نیازمند احداث هزار و 219  نمازخانه جدید هستند.

وی با اشاره به در سفر چند سال قبل حجت الاسلام قرائتی به مازندران ساخت 250 نمازخانه جدید در مدارس استان مصوب شد، ادامه داد: در آن زمان نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی استانداری برای ساخت این نمازخانه های اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: تاکنون در 31 شهرستان استان 402 نمازخانه در مدارس احداث شده که 55 مورد آن از محل مشارکت های مردمی و ما‌بقی از محل اعتبارات دولتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سوم سفر هیأت دولت به مازندران نیز مبلغ 208 میلیارد ریال برای احداث، تجهیز و تکمیل 470 باب نمازخانه و کتابخانه در سال‌های 89 تا 99 اختصاص یافته است.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از فعالیت‌های بنیاد مهدویت استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 15 هزار فرهنگی مازندرانی آموزش‌های مهدویت را فرا گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: با توجه به چالش‌ها و شبهه‌های متعددی که از سوی فرقه‌های مختلف در خصوص مسأله مهدویت صورت می‌گیرد، برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت در ‌جامعه ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که این حرکت‌های آزادی‌خواهانه به برکت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل جهان اسلام است و در طول سه دهه گذشته با اقتدار در برابر زورگویی‌های نظام سلطه ایستادگی کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات