۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۹۷۹۸
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

اتاق فکر معاونان پژوهش در حوزه علمیه خوستان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان، از راه اندازی اتاق فکر معاونان پژوهش، در حوزه علمیه خوستان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين مير احمد رضا حاجتي، مدير حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در نخستین گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به این که خوزستان سرمایه های انسانی مناسبی را نسبت به گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه خوزستان در اختیار دارد، اظهار داشت: خوشبختانه خوزستان از نظر تشکیلات اداری پیشتاز است، به طوری که در بیشتر مدارس علمیه خوزستان، معاونت های پژوهش، آموزش و مالی راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی اتاق فکر معاونان پژوهش، در حوزه علمیه خوستان خبر داد و گفت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال و خدمات شایان معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، مرکز مدیریت خوزستان، اتاق فکر پژوهشی را به منظور تدوین چشم انداز و برنامه ریزی نسبت به اهداف مورد معاونان پژوهش راه اندازی کرد، که از نتایج آن می توان به افتتاح معاونت پژوهش در مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که معاونان پژوهش باید با برنامه ریزی های مناسب و دقیق زمینه شکوفایی استعداد های طلاب و روحانیان را فرا هم آورند، بیان داشت: همه معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، وظیفه دارند با برنامه ریزی های دقیق و منسجم نسبت به امر گسترش پژوهش در مدارس علمیه، توانایی و استعدادهای طلاب و روحانیان را به منسه ظهور برسانند.

وی به تأسیس مرکز مدیریت پژوهش حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف ارتقاء سطح علمی و پژوهشی طلاب و روحانیان و رونق بخشیدن به امر پژوهش در مدارس علیمه خوزستان، در اهواز افتتاح می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، به اعترافات سعید حجاریان، نسبت به پیشبرد فتنه سبز سال 88، اشاره کرد و اذعان داشت: حجاریان در برخشی از اعترافات خود تصریح کرده که فتنه سبز از انحراف در دروس انسانی دانشگاه های کشور آغاز شد و ما پس از آن که مشاهده کردیم با ایجاد خلل در دروس انسانی که پایه گذار اعتقادات اصیل یک فرد است می توان به اهداف مورد نظر خود رسید، این شکاف را ایجاد کردیم.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این که طلاب، روحانیان، علما، فقها و همه فعالان عرصه های دینی باید هوشیاری و آگاهی خود را نسبت به توطئه های دشمنان حفظ کنند، تصریح کرد: دشمنان در تلاش برای منحرف کردن دروس انسانی دانشگاه های کشور هستند؛ از این رو باید با همه توان در برابر آنان ایستادگی کرد و توطئه های آنها را به خودشان بازگرداند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، به جایگاه علمی طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: امروزه فرایند تحصیل در مدارس علمیه به صورت تدریس و تحصیل است که این مسأله جواب گو به مسایل فرهنگ و اعتقادی طلاب نیست؛ از این رو همه معاونان پژوهش تلاش کنند با تغییر در نظام تحصیلی طلاب آن هم به صورت تدریس، تحصیل، تحقیق و پژوهش سطح علمی طلاب و روحانیان مدارس علمیه را افزیش دهند.

مذهب همه مردم جهان در آینده ای نه چندان دور تشیع است

وی به اقدام های دشمنان نسبت به ترویج عقاید ضد اسلامی در جهان اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان اسلام سالانه چندین هزار جلد کتاب و مقاله بر علیه دین اسلام و به دلیل جلوگیری از گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جهان، منتشر و توزیع می کنند.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: دشمنان با امپراتوری های عظیم رسانه ای خود جریان عظیم ضد اسلامی را راه اندازی کرده اند تا آخرین زهر خود را به نظام و مملکت اسلامی ایران بزنند؛ از این رو طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان وظیفه دارند با بصیرت افزایی در جامعه توطئه های آنان را خنثی کرده و در برابر آنها با همه قوا ایستادگی کنند.

وی با بیان این که سالانه حدود 140 میلیون کتاب و مقاله بر علیه دین مبین اسلام منتشر می شود، اذعان داشت: دشمنان برای آرام کردن قیام مردم سودان از یک جلد کتاب بیش از هشت میلیون نسخه منتشر کرده و آن را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند که این مسأله نشان دهنده ترس دشمنان از گسترش آرمان های اصیل اسلامی در جهان است.

حجت الاسلام حاجتی، در پایان سخنان خود، دین اسلام را دین راستین و پر جاذبه دانست و اذعان داشت: دشمنان در رسانه های گروهی خود از جمله نیویورک تایمز بیان کرده اند که اسلام دینی پر جاذبه و واقعی است و مذهب آینده مردم جهان تشیع است./945/پ202/ص
ارسال نظرات