۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۹۹۸۱۹
آیت الله موسوی جزایری:

تریبون آزاد در حوزه های علمیه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که وجود تریبون آزاد در حوزه های علمیه امری ضروری است، اظهار داشت: در مسایل پژوهشی و علمی باید اظهارنظر آزاد باشد و طلاب بتوانند نظرات موافق و مخالف خود را در این زمینه های مختلف بیان بکنند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار معاونان پژوهشی حوزه های علمیه خوزستان، با بیان این که هدف اصلی ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه خوزستان است، اظهار داشت: زمانی که سطح علمی و پژوهشی حوزه های علمیه ارتقا پیدا کند این مرکز مهم علمی می توانند جوابگوی شبهات و مسایل روز جامعه برای مردم باشد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: مردم خوزستان اعم از روستایی، شهری و طبقات تحصیل انتظار دارند از حوزه های علمیه خوزستان که درباره مسایل روز و مهم پاسخی جامع و اجتهادی بدهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به این که باید به طلاب جوان و فاضل اعتماد به نفس داد و آنها را وارد عرصه پژوهش کرد، تصریح کرد: طلاب با اعتماد به نفس و همت بلند خود قلم بدست بگیرند و در عرصه های پژوهشی آثار ماندگار و مثمر ثمری را از خود به جای بگذارند.

امام جمعه اهواز افزود: بعضی از طلاب در مباحث علمی و فقهی، اخلاقی و فرهنگی، دینی و سیاسی و دیگر مسایل از این قبیل تخصص دارند و اظهارنظر درباره این مسایل از سوی طلاب جوان و فرهیخته کاری بزرگ و جاودان است.

استاد عالی حوزه علمیه با تأکید بر این که کار اصلی واحد پژوهش حوزه های علمیه وارد کردن طلاب در عرصه های پژوهشی است، بیان داشت: اعتماد به نفس بالای طلاب جوان و فرهیخته از سوی معاونت پژوهش رصد شود و این طلاب با کمک معاونت پژوهشی وارد عرصه های مختلف پژوهشی و علمی بشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طلاب جوان و فاضل باید در مباحث علمی، پژوهشی و دینی وارد شوند و بیشتر از گذشته همت و تلاش خود را بالا ببرند و جوشش اجتهادی در عقل و نظر آنها به تبلور برسد تا بتوانند بهتر و مدون تر در مسایل علمی اظهار نظر بکنند.

پژوهش و تحقیق نهاد حیات بخش حوزه علمیه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از نهادهای حیات بخش حوزه نهاد پژوهشی و تحقیقی است، اذعان داشت: فلسفه وجودی معاونت پژوهشی برای این است که طلاب وارد مباحث علمی و پژوهشی شوند و در مورد این گونه مسایل اظهار نظر کنند زیرا کار معاونت های پژوهشی نسبت به دیگر معاونت های حوزه علمیه حساس تر و پراهمیت تر می باشد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که طلاب و روحانیان باید استقلال فکری و نظری داشته باشند، ابراز داشت: اگر سالیان زیادی بگذرد که طلاب درس بخوانند ولی استقلال فکری، نظری در مسایل مختلف و امیدی به خود نداشته باشد که مطالب پژهشی و علمی خلق کند در سطح دروس حوزوی هیچ گونه ارتقا و پیشرفتی نخواهد داشت.

وی به سؤالات موجود در مدارس و دانشگاه های کشور اشاره و خاطر نشان کرد: سؤالات موجود در این مراکز علمی درصدی از آن مربوط به مسایل فقهی می باشد و این سؤالات باید بوسیله حوزه های علمیه پالایش شوند و رویکرد سؤالات به مباحث مسایل فقهی و علمی باشند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: از طلاب جوان و فرهیخته انتظار می رود که در تمامی مسایل روز جامعه اجتهاد گونه نظر بدهند و پاسخ گوی شبهات نسل جوان و آینده ساز جامعه باشند.

ایجاد تریبون آزاد در حوزه های علمیه عملی شود

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با بیان این که روحانیان و بزرگان حوزه ها روحیه طلاب جوان و فاضل را بالاببرند، یادآور شد: طلاب نباید انتظار داشته باشند که با یک نفس مسیحایی استاد تمامی سطوح بالای علمی و دینی بگذرانند و باید از خود همت و تلاش مضاعف برای گذراندن عرصه های مهم حوزوی داشته باشند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که وجود تریبون آزاد در حوزه های علمیه امری ضروری است، اظهار داشت: در مسایل پژوهشی و علمی باید اظهارنظر آزاد باشد و طلاب بتوانند نظرات موافق و مخالف خود را در این زمینه های مختلف بیان بکنند./945/پ201/ص
ارسال نظرات