۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۹۹۱۱
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران گیلان:

مدارس علمیه خواهران در گیلان افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران گیلان از فعالیت پنج مدرسه علمیه در شهرهای مختلف این استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مدیریت این استان قرار دارد.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام حسین انصاری، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران روز گذشته با حضور مسؤولان استانی و جمعی از روحانیان در رشت آغاز به کار کرد.

وی، تعداد مدارس زیر پوشش این مرکز را پنج مدرسه علمیه اعلام کرد و اظهار داشت: این مدارس در شهرهای رشت، بندانزلی، تالش، لنگرود و صومعه‌سرا فعالیت دارند.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که هم اکنون سطح 1 و 2 در مدارس علمیه خواهران گیلان فعال است، تصریح کرد: در دو سال آینده این سطح در مدارس علیمه خواهران استان تدریس خواهد شد.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران گیلان، گسترش و توسعه مدارس علیمه خواهران، ارتقای سطح دروس و کلاس های اخلاقی رایج در مدارس علیمه را از برنامه های آینده این مرکز برشمرد و گفت: تخصصی‌کردن حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این مرکز است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گیلان با ضروری خواندن ارتباط مستمر حوزه‌های علیمه با دانشگاه‌های استان‌ خاطرنشان کرد: پس از اقدامات مربوط به مدیریت حوزه‌های علمیه، ارتباط‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهرا‌ن گیلان، از تقویت بخش پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گیلان خبر داد و گفت: توجه به امور تحقیقاتی و پژوهشی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اجاره مکانی در رشت برای فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه خواهران گیلان‌ تصریح کرد: مکان مجموعه مدیریتی حوزه‌های علیمه خواهران استان، در مدرسه علمیه زینبیه نخواهد بود.

وی در پایان تعداد  طلاب خواهر مشغول به تحصیل و فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه استان گیلان را هشتصد نفر اعلام کرد./950/ت302/س
ارسال نظرات